30% din contractele pentru Casa Verde au fost semnate

886

Nu mai puţin de 103 gorjeni au fost acceptaţi la începutul acestei luni pentru finanţare în cadrul Programului Casa Verde, ediţia din 2011, în timp ce dosarele a 25 de solicitanţi din Gorj au fost respinse. O parte din cei 103 care vor primi finanţare au trecut deja pragul Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Gorj pentru semnarea contractelor de finanţare.

Suma alocată județului nostru prin acest program a fost în 2011 de 2.166.809,60 lei. Administraţia Fondului de Mediu (AFM) a publicat la începutul lunii august, listele cu persoanele fizice acceptate în Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire. Pe aceste liste, se regăsesc 103 solicitanţi gorjeni cărora dosarele le-au fost aprobate, urmând ca fiecare să primească o finanţare de 6.000 lei pentru instalarea panourilor solare sau pentru instalaţii de producere a energiei termice pe bază de peleţi, tocătură lemnoasă sau resturi foioase. Persoanele fizice prezente în listele publicate pe site-ul AFM au la dispoziţie 60 de zile de la comunicarea aprobării dosarului de finanţare, respectiv de la publicarea pe site-ul Autorităţii să semneze contractul, să se prezinte la sediul APM Gorj în vederea semnării contractelor.

30 de persoane au semnat
Potrivit lui Nicolae Giorgi, directorul executive al APM Gorj, aproape 30 de persoane din judeţul nostru acceptate în program au semnat deja contractele de finanţare. “Încă de acum câteva săptămâni, beneficiarii acceptaţi la finanţare, au fost anunţaţi telefonic de colegii mei, iar 10 dintre aceştia nu au avut numerele de telefon corecte astfel că li s-au trimis scrisori la domiciliu, să vină la noi să semneze contractele de finanţare. Deşi s-au prezentat mai mulţi, doar aproape 30 de gorjeni au semnat contractele, deoarece unii dintre cei care veniseră se semneze trebuie să actualizeze diverse acte la dosar, cu precădere extrasul de carte funciară. Contractele au ajuns la noi din data de 7 august şi cu siguranţă vor fi semnate şi ne vom încadra în termenul de 60 de zile prevăzut de lege”, a declarat directorul APM Gorj.
Pentru semnarea contractului, beneficiarii gorjeni trebuie să se prezinte la unitatea judeţeană a APM, cu următoarele documente actualizate: extras de carte funciară pentru imobilul în care se implementează proiectul aprobat (în original), extras de cont bancar valid la data semnării contractului până la finalizarea contractului (12 luni, în original), copie CI a beneficiarului (titular contract), procură notarială (dacă este cazul, în original), dar şi autorizaţie de construire validă la data semnării contractului (dacă este cazul, în original sau în copie legalizată).

25 de dosare, respinse
În timp de dosarele a 103 solicitanţi gorjeni au primit aprobare spre finanţare de la AFM, alte 25 de dosare analizate au fost respinse de către autorităţile de mediu de la Bucureşti. Printre motivele respingerii se numără: depunerea la dosar a extrasului de carte funciară sau a certificatului de atestare fiscală în copie şi nu în original aşa cum trebuia, autorizaţiile de construcţie erau expirate, în anumite cazuri datorită neconcordanţelor privind datele de identitate solicitantul nu a putut fi identificat ca fiind titularul certificatului de atestare fiscală, iar din anumite dosare depuse pentru aprobare nu reieşea adresa implementării din cererea de finanţare aşa cum figura în extrasul de carte funciară.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here