945 de carnete de muncă, uitate în sertarele ITM Gorj

600

Peste 900 de carnete de muncă ale foştilor salariaţi din judeţul nostru zac neridicate în birourile celor de la Inspectoratul Teritorial de Muncă Gorj.

Deşi au trecut mai mulţi ani de când nu se mai “poartă” cărţile de muncă în format tipărit, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Gorj continuă activitatea de predare a cărţilor de muncă de la sediul instituţiei către angajatorii gorjeni, în urma introducerii sistemului electronic Revisal, iar nu mai puţin de 945 de carnete de muncă încă stau în arhiva instituţiei.
“La sfârşitul lunii trecute mai sunt de eliberat un număr total de 945 de carnete de muncă, perfectate conform prevederilor din Codul Muncii faţă de numărul de 23.462 carnete de muncă active păstrate şi completate de ITM Gorj până la data de 30 iunie 2011. De asemenea, la sfârşitul anului 2015, în arhiva ITM Gorj mai erau depozitate un număr de 10.268 de carnete de muncă închise şi neridicate de foştii salariaţi ai angajatorilor. ITM Gorj a efectuat şi continuă toate demersurile legale în vederea eliberării către titulari a carnetelor de muncă neridicate, din care exemplificăm: informaţii furnizate permanent la ghişeu direct angajatorilor, afişe, sesiuni de informări publice, adrese scrise, afişarea pe site-ul instituţiei a tabelelor nominale cu angajatorii care nu au ridicat carnetele de muncă ale salariaţilor lor, comunicate de presă”, a declarat inspectorul-şef al ITM Gorj, George Romanescu.
Gorjenii care sunt plecaţi din ţară şi nu pot ajunge la sediul Inspectoratului de Muncă pot trimite un împuternicit cu un act notarial şi cu o copie după cartea de identitate pentru a intra în posesia cărţii de muncă. Potrivit reprezentanţilor ITM Gorj, începând cu data de 1 ianuarie 2011, s-au abrogat dispoziţiile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de muncă, iar vechimea în muncă stabilită până la data de 31 decembrie 2010 se probează cu carnetul de muncă, astfel că de atunci toate contractele şi actele adiţionale ale unui angajat au fost depuse doar în sistem electronic. Evidenţa privitoare la munca depusă cu forme legale nu mai este ţinută prin intermediul carnetelor de muncă, ci obligatoriu în mod informatizat, respectiv cu ajutorul REVISAL, adică Registrul Electronic de Evidenţă al Salariaţilor. Acesta poate fi accesat de angajator cu ajutorul unei parole, atunci când se va dori să se facă o angajare sau să fie încheiate raporturile de muncă ale unui angajat.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here