Cu sprijinul CJ Gorj / SJU Târgu-Jiu s-a dotat cu un sistem informatic performant

530

Proiectul “Sănătate electronică pentru îmbunătăţirea relaţiei instituţionale medic-pacient în cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu”, implementat de Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) Târgu-Jiu a ajuns la final. Potrivit reprezentanţilor SJU, valoarea finală a proiectului a ajuns la 1.100.000 de lei, faţă de 1.702.000 de lei, cât era iniţial. Spitalul a fost sprijinit de Consiliul Judeţean pentru obţinerea finanţării acestui proiect.

Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu a implementat un proiect al cărui scop este asigurarea premiselor unei inter-relaţionări rapide şi eficiente a spitalului cu cetăţenii, respectiv pacienţii, dar şi cu terţe instituţii. Potrivit managerului Tiberiu Tătaru, prin acest proiect sunt oferite servicii electronice de o calitate superioară, care au drept scop final un acces rapid, facil şi eficient al părţilor interesate la aceste tipuri de servicii şi informaţii. “Proiectul pe care Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu l-a implementat şi-a propus să reprezinte pentru toţi cei cu care interacţionează – persoane fizice şi juridice – pacienţi, un partener de încredere atât din perspectiva calităţii şi siguranţei serviciilor oferite, cât şi din perspectiva relaţiilor economico – financiare în care este implicat. Concret, prin acest proiect s-a reuşit achiziţia de hardware şi software, astfel încât Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu, la capitolul informatică să aibă absolut tot ce îi trebuie pentru ca relaţia între spital şi toate celelalte instituţii să fie mult mai uşor de realizat. Este vorba, în primul rând, de raportările pe care spitalele sunt obligate să le facă către Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate şi către Şcoala Naţională de Management Sanitar; pe de altă parte, componentele hardware pe care le-am achiziţionat sunt net superioare celor pe care le aveam”, a explicat Tiberiu Tătaru, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu.

Picture 012Sprijin de la CJ Gorj
Proiectul “Sănătate electronică pentru îmbunătăţirea relaţiei instituţionale medic-pacient în cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu” a fost realizat cu sprijinul Consiliului Judeţean Gorj, fiind cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională. “Proiectul implementat de Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu este deosebit de important întrucât alinierea la schimbările tehnologice este necesară în toată societatea. În condiţiile în care implementarea cardului de sănătate, fără aceste sisteme noi nu am fi putut face faţă cerinţelor Societăţii Informaţionale. Consiliul Judeţean Gorj sprijină în continuare orice iniţiativă a unităţilor subordonate, între care şi Spitalul Judeţean şi sperăm ca odată cu implementarea acestui sistem informaţional timpul de aşteptare a pacienţilor se va reduce”, a declarat Ionel Dobre, manager public în cadrul Consiliului Judeţean Gorj.
Cât priveşte costurile proiectului, valoarea sa finală a fost diminuată datorită procedurilor de licitaţie. “Valoarea bugetată a proiectului a fost de 1.702.000 de lei, cost ce cuprindea atât partea de întocmire proiect, consultanţă şi management, cât şi achiziţia principală a softului şi echipamentelor tehnologice. În urma procedurilor desfăşurate s-a ajuns la valoarea finală de 1.100.000 de lei”, a confirmat Florin Brâncuşi, manager de proiect.
Prin proiectul implementat, Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu îşi propune să contribuie la sprijinirea competitivităţii economice şi promovarea interacţiunilor dintre sectorul public şi cetăţeni, întrucât se asigură fluidizarea fluxului informaţional şi relaţionarea dintre pacienţi, medici, furnizori de medicamente şi specialişti în domeniul sănătăţii.
Perioada de implementare a proiectului a fost de doi ani. Obiectivul general a constat în implementarea de sisteme, servicii şi aplicaţii de e-sănătate, ca alternativă de acces a cetăţenilor la serviciile oferite de Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu. În plus, implementarea acestui proiect a vizat eficientizarea actului administrativ, cu scopul de a răspunde rapid cerinţelor cetăţenilor, pacienţilor, furnizorilor şi altor firme şi companii cu care colaborează spitalul, urmărind în acelaşi timp optimizarea gestionării principalelor fluxuri de activităţi şi date din cadrul instituţiei.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here