Actualitate

Drumarii lui Tudor au înlăturat stâncile de pe Transalpina

 | 12 mai 2017, 00:10 | 0 comentarii | 

Angajaţii Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Târgu-Jiu au acţionat în cursul acestei săptămâni pe cea mai înaltă şosea din ţară. Este vorba de Transalpina, pe tronsonul Rânca – Obârşia Lotrului. Pe anumite zone, carosabilul era acoperit cu bucăţi de stâncă şi pietriş. Drumarii au început înlăturarea acestora de pe asfalt, de luni, lucrându-se şi la refacerea semnelor rutiere distruse: “Am reușit curăţarea şoselei de bolovani şi stânci. Urmează să stabilim următorii pași. Avem pregătite utilajele pentru a intra la deszăpezire pe Transalpina. Problema este că încă mai cad bolovani de pe versanți. Am început să strângem și semnele de circulație; reparăm și semnalizarea, astfel încât să înaintăm cu toate lucrările”, a menţionat Ion Tudor, șeful SDN Târgu-Jiu.

Semnatura eletronica CertDigital

Cea mai frumoasă șosea din țară, încă impracticabilă
Transalpina, cea mai înaltă și cea mai frumoasă șosea din țară, a fost închisă, oficial, în toamna anului trecut. Această restricție rămâne valabilă până la data de 31 mai 2017, pe sectorul de drum Obârșia Lotrului-Rânca. Turiștii pot ajunge în stațiunea Rânca pe DN 67 C, urcând din orașul Novaci. Transalpina sau Drumul Regelui atinge în Pasul Urdele altitudinea de 2.145 metri. Iniţial, şoseaua a fost construită şi pietruită de germani în timpul Primului Război Mondial, din raţiuni militare, dar a fost foarte puţin folosită. În Perioada Interbelică a fost reconstruită şi dată în folosinţă în 1935, când a fost inaugurată chiar de regele Carol al II-lea, de aici şi denumirea de “Drumul Regelui”. După cel de-al Doilea Război Mondial, când a mai fost folosit şi reabilitat de germani, acest drum nu s-a mai modernizat sub nicio formă până în anul 2009, când a fost demarat proiectul de reabilitare, care nu a fost finalizat nici până în prezent; lucrările s-au reluat în acest an, spre bucuria celor care intenţionează să parcurgă acest traseu.
Minodora Sucea

Articole asemanatoare



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECO JURNAL