Actualitate

Fără decontări de internare, la Spitalul Judeţean din Târgu-Jiu

 | 23 noiembrie 2010, 23:23 | 0 comentarii | 

AMBULATORIU 1Niciun gorjean internat de la începutul acestui an şi până în prezent într-una din secţiile Spitalului Judeţean din Târgu-Jiu nu a înaintat o solicitare de decontare a cheltuielilor din perioada spitalizării, deşi legea permite şi prevede acest lucru.

Semnatura eletronica CertDigital

Potrivit Legii 157/2008, pacienţii au dreptul la rambursarea tuturor cheltuielilor efectuate pe perioada spitalizării cu medicamentele, materialele sanitare şi investigaţiile paraclinice la care ar fi fost îndreptăţiţi fără contribuţie personală. Chiar dacă legea prin care spitalele sunt obligate să returneze contravaloarea medicamentelor şi materialelor sanitare cumpărate de pacienţi în timpul spitalizării, este în vigoare de circa doi ani de zile, gorjenii nu s-au înghesuit să beneficieze de acest drept.

Neinformarea, cauză a nesolicitării banilor

Principalul motiv este că o bună parte din populaţie nu este informată şi deci nu ştiu de acest drept de returnare al banilor scoşi din propriile buzunare. Potrivit lui Constantin Pălivan, purtător de cuvânt al Spitalului Judeţean din Târgu-Jiu, nici un gorjean care a fost internat la această unitate medicală nu a înaintat după ieşirea din spital nicio cerere pentru a-i fi returnate sumele cheltuite în perioada spitalizării.

„Noi ştim de existenţa acestei proceduri, însă chiar dacă oamenii care au fost internaţi ne solicită să le înapoiem banii cheltuiţi nu putem face acest lucru doar la simple mofturi. Recurgem la răspunderea solicitărilor numai dacă spitalul nu are un produs din denumirea generică internaţională comună a medicamentele, şi acest lucru nu se întâmplă deoarece mereu avem circa trei medicamente cu nume diferit însă cu aceeaşi compoziţie menite să servească aceeaşi boală. Deci nu am voie să decontez medicamente cerute de pacienţi doar pentru că nu aveam denumirea cerută special de aceştia”, a declarat Pălivan.

Procedura de recuperare a banilor investiţi în serviciile medicale din timpul spitalizării ale unui asigurat gorjean este una simplă. Astfel persoana în cauză are nevoie de o copie după reţeta prescrisă de medic şi după dovada de internare, de bonul fiscal care atestă achiziţionarea medicamentelor şi de o cerere scrisă, prin care se solicită rambursarea sumei cheltuite. Toate aceste acte se depun la Biroul Juridic din cadrul unităţii spitaliceşti.

Izabella Molnar

 

 

Articole asemanatoare



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECO JURNAL