O piesă de miliarde! – CEO dă mii de angajaţi afară, dar sponsorizează Teatrul Dramatic din Târgu-Jiu

647

Complexul Energetic Oltenia are interdicţie la sponsorizări şi asta deoarece unitatea a înregistrat pierderi mari în anii trecuţi. Cu toate acestea, în ciuda măsurii impuse CEO de ministrul Energiei, Victor Grigorescu, actualul manager al companiei, Laurenţiu Ciobotărică, preferă să renunţe la sponsorizarea sportului gorjean ca să aloce bani culturii, şi mai exact Teatrului Dramatic “Elvira Godeanu” din Târgu-Jiu, numele companiei apărând chiar pe caietele program ale ultimei piese puse în scenă de actorii instituţiei teatrale din municipiu. Astfel, deşi CEO anunţă de zor disponibilizări, de la 1 aprilie aproape 300 de angajaţi ai Minprest vor rămâne fără serviciu, 2000 de salariați per total companie urmând să deschidere (2) deschidere (3)plece acasă, începând cu 1 iulie 2016, Ciobotărică pare mai interesat să acopere foamea de bani a teatrului gorjean decât să păstreze locurile de muncă cu sumele alocate instituției de cultură. De altfel,
Ciobotărică nu ar fi singurul care se arată preocupat de sponsorizări atipice mai ales într-o perioadă de criză. Fostul manager Laurenţiu Ciurel este cel care a aprobat cea mai mare sponsorizare pentru teatrul din Târgu-Jiu, în 2014, CEO oferind pe considerente încă neexplicate suma de 145.000 de lei, banii minerilor şi ai energeticienilor, cu titlu de finanțare teatrului condus, în interes propriu, de către Marian Negrescu.

Teatrul Dramatic “Elvira Godeanu” din Târgu-Jiu înghite lunar mari sume de bani de la bugetul local, fără să reuşească să acopere, din activităţile proprii, nici măcar 1% din ceea ce îi oferă municipalitatea. De altfel, teatrul a avut cheltuieli în februarie în sumă totală de 364.269 de lei, în timp ce instituţia deschidere (4)culturală a reuşit să producă un venit de doar 1.185 de lei luna trecută, banii care au acoperit cheltuielile fiind daţi însă de la bugetul municipiului Târgu-Jiu. De altfel, peste 224.000 de lei din cheltuieli acoperă salariile personalului din teatru, în timp ce 23.588 de lei s-au dus pe veniturile persoanelor din afara teatrului, aici intrând şi banii pentru Ion Cepoi-secretarul literar al instituţiei, dar şi pentru regizorul şi scenograful care s-au implicat în unica piesă pusă în scenă în această stagiune teatrală, adică în Neguţătorul din Veneţia.

O aroganţă de miliarde!
Cele peste trei miliarde şi jumătate de lei vechi încasaţi de la Primăria Târgu-Jiu nu sunt însă suficienţi pentru buna funcţionare a teatrului, demonstrează Negrescu care şi-a postat pe caietul program al piesei, Complexul Energetic Oltenia drept sponsor oficial. Finanțarea pentru Negrescu evident că nu a fost făcută publică nici de instituţia teatrală şi nici de producătorul de electricitate care arată că îi pasă prea puţin de locurile de muncă pierdute atât timp cât investeşte în cultură.
De altfel, uluitor este că CEO rămâne sponsor al teatrului, dar renunţă la Pandurii, conducerea societăţii deschidere (5)Complexul Energetic Oltenia considerând recent că şi-a îndeplinit atribuţiile ce îi revin în calitatea de membru fondator al asociaţiilor sportive Pandurii Lignitul (fotbal) şi Energia Târgu Jiu (handbal). Ciobotărică a anunţat, cu câteva zile în urmă, că situaţia financiară din prezent nu îi mai permite finanţarea acestui domeniu de activitate fără să spună dacă se implică totuşi în alte sponsorizări. “Suntem conştienţi de responsabilităţile pe care le avem în domeniul sportului, dar acestea nu pot fi mai presus de responsabilităţile pe care le avem faţă de proprii angajaţi şi familiile acestora, menţinerea locurilor de muncă şi redresarea situaţiei financiare a companiei, având în vedere rezultatele financiare negative înregistrate în ultimii doi ani”, a declarat, atunci, managerul interimar al Complexului Energetic Oltenia.

35% din sponsorizările CEO, la teatrul din Târgu-Jiu
Reamintim că în 2014, Laurenţiu Ciurel aproba pentru Teatrul Dramatic “Elvira Godeanu” o sponsorizare imensă de 145.000 de lei, bani care s-au scurs în fundaţia teatrului, un ONG destul de netransparent. CEO a dat însă banii şi nu s-a preocupat de felul cum s-a cheltuit 35% din totalul sponsorizărilor companiei, mai ales că s-a vehiculat că o parte din bani ar fi revenit celor care ar fi semnat pentru sumele în cauză.
Anamaria Stoica

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here