Off-road mineresc: Drumuri nămolite la Cariera Lupoaia, mașinile Dogerik nu mai ajung la excavatoare

1112

Salariații Carierei Lupoaia se plâng că, urmare a topirii zăpezii, drumurile din incinta unității miniere sunt inaccesibile. Singurele mijloace de transport care pot duce salariații la excavatoare sunt acum transportoarele carierei. Angajații întârzie la locurile de muncă, deoarece doar două transportoare, unul al carierei altul al firmei Succes, pot face acest gen de transport, în timp ce mașinile “nato” ale firmei Dogerik Trans confirmă că fac zilnic 70 de km, în vreme ce ele sunt trase pe dreapta.

De trei zile, accesul în interiorul Carierei Lupoaia este aproape imposibil de parcurs pe picioare ori cu mașinile Dogerik Trans, în unitate drumurile fiind transformate în mlaștini. Totul urmare a temperaturilor ridicate de săptămâna aceasta, care au topit zăpada, și a lipsei pietrișului care, cândva, era aruncat pe aceste drumuri pentru un acces rezonabil la excavatoare. Echipele de intervenție reușesc numai cu tractoarele din dotare, cu remorci improvizate, să ajungă acum la fronturile de lucru, pentru a face reviziile zilnice, în carieră fiind zone unde noroiul depășește chiar și un metru adâncime. Un miner se poate scufunda în noroi până la brâu, în timp ce mașinile nu mai au nicio șansă să iasă din nămol, chiar și utilajele fiind neputincioase în lupta cu drumurile.

Antonie, invitat să vină cu elicopterul în carieră
Contactat telefonic, în urma sesizărilor unor angajați, liderul de sindicat Nicu Bunoaica susține că într-adevăr accesul în carieră se face cu dificultate, sănătatea și securitatea angajaților fiind pusă în pericol, oamenii deplasându-se pe șina de cale ferată a benzii aflată în funcțiune. “Nu se poate intra în carieră, dacă unui salariat i se face rău, de exemplu. Ambulanța nu poate intra, pompierii nu, fapt care mă îngrijorează. Asta și pentru că personalul carierei este îmbătrânit și oricând se pot întâmpla nenorociri. Să nu uităm că unitatea minieră are din această lună un responsabil SSM, în persoana liderului sindical Bădița, care, în loc să se preocupe de siguranța salariaților stă ferchezuit în poarta unității și face pe portarul pentru directorii CEO, veniți în vizite de lucru aici. Chiar miercuri, Bădița l-a întâmpinat pe domnul director Antonie la poarta unității, fără să-l sesizeze pe acesta de problemele reale ale angajaților, dar ducându-l pe acesta la un excavator aflat în revizie. Bădița a ales special un excavator aflat pe o platformă de pietriș, pentru că acolo drumul e bun, vizita terminându-se în vreun birou”, a spus Nicu Bunoaica.
Liderul sindical susține că, miercuri, l-a sunat pe directorul Antonie și l-a invitat să vină cu elicopterul la excavatoarele aflate în funcțiune, deoarece cu mașina de transport nu se poate, de asemenea, și la livrări-concasare, la atelierul mecanic pentru a vedea directorul cum se pun piesele cu umărul pe strungurile uzate. Bunoaica susține că angajații atelierului mecanic fac, pe lângă intervențiile zilnice în noroaie, și reparații de reductoare, dar conducerea nu este interesată că personalul de aici este insuficient. “Există o adresă pentru suplimentarea de personal de la intervențiile pe schimburi către reviziile lunare și săptămânale, dar aceasta nu este pusă în aplicare pentru că angajații de la atelierul mecanic sunt membrii în sindicatul condus de mine”, a completat Bunoaica.

Directorul Vulpe stă cu binoclul
Potrivit liderului sindical, directorul Viorel Vulpe nu se deplasează din biroul călduț pentru a vedea cum sunt drumurile din incinta carierei ori pentru a supraveghea cum sunt duși minerii cu remorcile la excavatoare.
Anamaria Stoica

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here