Actualitate

Optimizarea transportului pentru minerii din Motru, fără Roşca şi Bădiţa

 | 05 iunie 2015, 00:30 | 0 comentarii | 

Doar o parte dintre liderii de sindicat din zona Motru au participat, joi, la întâlnirea organizată de administraţia CEO, la fostul sediu al EMC din municipiu, privind optimizarea transportului pentru minerii de la carierele Roşiuţa, Lupoaia şi Husnicioara. La invitaţia lui Ion Ruşeţ, şeful comisiei din partea administraţiei CEO, au răspuns astfel prezent şi directorii celor trei unităţi miniere, dar şi şefi de la ELCFU, toţi venind cu propuneri privind optimizarea transportului minerilor de la şi spre aceste cariere. Întâlnirea era necesară, deoarece la o analiză făcută de sindicalişti şi administraţie s-au depistat discrepanţe în privinţa costului pe kilometru la mijloacele de transport în comun. Liderii de la UMC Roşiuţa şi UMC Lupoaia, Roşca şi Bădiţa, au fost singurii sindicalişti care au refuzat să se prezinte la discuţiile care s-ar fi dovedit constructive pentru salariaţi, lucru taxat însă de Ruşeţ.

Semnatura eletronica CertDigital

Transportul minerilor spre Lupoaia, Roşiuţa şi Husnicioara se va face, într-o lună de zile, diferit faţă de cel practicat până acum. O parte a autobuzelor vor fi astfel înlocuite cu microbuze, asta deoarece, în urma discuţiilor de joi, s-a dovedit că aceste mijloace de transport făceau zilnic curse aproape goale, numărul salariaţilor care utilizau aceste vehicule fiind redus substanţial în ultimul timp.
Prin această măsură se va obţine astfel o reducere de costuri şi s-a promis, de către administraţie, realizarea unor licitaţii la preţuri reale.
În cadrul întâlnirii s-au făcut şi alte propuneri, în urma consultării administraţie-sindicate de ieri, toate făcute pentru optimizarea transportului minerilor spre şi de la locul de muncă.

Directorii de cariere fac analize!
Şi şefii de cariere au luat cuvântul legat de problemele de transport ale salariaţilor, aceştia promiţând că vor face şi ei analize, pentru ca viitoarea întâlnire cu administraţia să se parafeze soluţiile viabile pentru angajaţi. Administraţia CEO s-a dovedit, în discuţii, destul de flexibilă la cererea sindicatelor, fiind deschisă la solicitarea privind suplimentarea mijloacelor de transport pe anumite rute, pe distanţe mai mari, în zone în care salariaţii parcurgeau o parte din drum pe jos. Angajaţii în cauză erau numeroşi astfel că se impunea, potrivit sindicaliştilor prezenţi, o clarificare şi o rezolvare a problemei. Procesul verbal încheiat, ieri, va ajunge pe masa managerului Laurenţiu Ciurel, în timp ce reprezentanţii administraţiei vor avea noi întâlniri şi în zona Jilţ, Rovinari şi alte puncte miniere unde sunt semnalate probleme cu transportul.

Roşca şi Bădiţa au refuzat discuţiile cu administraţia
Nelu Roşca, liderul de sindicat de la Roşiuţa, şi Nicolae Bădiţa de la Lupoaia, ambii în conflict deschis cu conducerea CEO, au lipsit de la întâlnire, refuzând discuţia cu administraţia, fapt care nu i-a scăpat de înţepăturile unora dintre cei prezenţi. Ion Ruşeţ şi unii dintre sindicalişti i-au arăt însă pe cei doi cu degetul, în şedinţă, pe motiv că ambii s-ar face vinovaţi de parafarea unor contracte de transport, făcând parte din anumite comisii care au aprobat aceste documente şi firmele participante, care aduc acum deservicii CEO. Este vorba despre contracte încheiate cu ani în urmă rămase însă şi în prezent în vigoare, cei vinovaţi având de câştigat direct şi personal din promovarea acestor firme care efectuează transportul angajaţilor spre cele trei cariere.
Anamaria Stoica

Articole asemanatoare



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECO JURNAL