Actualitate

Produsele de post din rafturile magazinelor atrag sancţiuni

 | 30 noiembrie 2010, 01:21 | 0 comentarii | 

alimenteÎn această perioadă, comisarii gorjeni de la Protecţia Consumatorilor au demarat acţiunea de verificare a comercializării produselor de post datorită intrării creştinilor ortodocşi în Postul Crăciunului. Conform Mihaelei Răducan, şefa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj, în timpul controalelor sunt verificate etichetarea produselor, modul de păstrare şi depozitare, starea ambalajelor.

Semnatura eletronica CertDigital

Acţiunea de control se va întinde până la mijlocul lunii decembrie şi aceeaşi tematică este făcută anual atât în preajma Sărbătorilor de Crăciun, cât şi de Paşte. „De obicei, când găsim nereguli la aceste produse de post, al căror număr şi tip anual se înmulţeşte, sunt oprite de la comercializare până se intră în legalitate sau până se face o reetichetare”, a declarat comisarul-şef al CJPC Gorj.

Până acum, în acest sens au fost verificaţi un număr de 15 operatori economici din Târgu-Jiu, Turceni şi Motru, dar şi din zona rurală din localităţile Căpreni, Hurezani, Cruşeţ. În urma acestor verificări, comisarii Protecţiei Consumatorilor au aplicat zece amenzi în valoare totală de 24.000 de lei. Printre deficienţele constatate de oamenii legii s-au numărat deteriorarea ambalajelor produselor de post, vânzarea acestora deşi aveau termenul de valabilitate expirat dar şi expunerea la vânzarea fără preţ.

Dozatoarele, neocolite

O altă tematică de control pe care au mers comisarii gorjeni ai Protecţiei Consumatorilor a fost verificarea dozatoarelor de băuturi non-alcoolice din incinta unor unităţi sau instituţii din municipiul Târgu-Jiu. Astfel, în urma verificării unui număr de cinci operatori economici, deficienţele constatate s-au referit la etichetarea produselor furnizate de acele dozatoare. „Din cei cinci operatori economici controlaţi, trei s-au ales cu amenzi contravenţionale, valoarea acestora fiind de 9.000 de lei”, a declarat Mihaela Răducan.

În această tematică, comisarii Protecţiei Consumatorilor au urmărit afişarea corectă a sortimentelor de produse, a preţurilor, afişarea telefoanelor de intervenţie, a firmei şi a Telefonului Consumatorului. „Dacă un consumator vine cu o plângere în acest sens, noi câteodata nu putem face nimic deoarece foarte multe dozatoare nu au afişat un număr de telefon al firmei şi astfel nu putem identifica operatorul economic spre a fi controlat sau sancţionat”, a precizat şefa CJPC Gorj.

Izabella Molnar

Articole asemanatoare



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECO JURNAL