Bondoc: „Au dispărut sincopele în implementarea cardului de sănătate”

496

Conducerea Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Gorj consideră că nu vor fi probleme în privinţa utilizării cardurilor de sănătate după data de 1 septembrie, când serviciile medicale se vor acorda şi deconta doar în baza acestor documente. Daniel Bondoc, preşedintele CJAS Gorj spune că la început au existat sincope, dar în ultimul timp nu au mai fost semnalate astfel de probleme.

Începând cu 1 mai, cardul naţional de sănătate a fost implementat şi s-a început decontarea serviciilor de sănătate pe baza acestuia. Conform datelor furnizate de conducerea CJAS Gorj, la această oră avem 173.210 carduri active, ceea ce înseamnă 67,47% din numărul total. Deşi la început au mai fost mici probleme în privinţa utilizării acestui card, ulterior ele au dispărut. „Perioada 1 mai – 1 septembrie a fost lăsată la dispoziţia furnizorilor de servicii medicale şi Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate pentru a se vedea care sunt problemele privind implementarea cardului de sănătate. Au existat probleme mai ales la începutul acestei perioade. În ultimele săptămâni, însă, nu au mai existat sesizări de la furnizorii de servicii medicale. Dacă sistemul ar avea o sincopă, orice furnizor de servicii medicale trebuie să asigure asistenţa medicală şi în acel moment asiguratului. În niciun caz, faptul că nu a funcţionat sistemul 5 minute, sau 10 minute ori, o jumătate de oră, nu trebuie ca asiguratul să sufere. Pur şi simplu se va trece în registru ora la care nu a funcţionat sistemul”, confirmă Daniel Bondoc, preşedintele CJAS Gorj.

„Sistemul funcţionează cu un număr mai mare de carduri”
De marţi, 1 septembrie, cardul de sănătate va fi unicul instrument de validare a serviciilor medicale şi unicul instrument de a dovedi calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate. Şeful Casei de Asigurări de Sănătate Gorj este convins că nu vor fi probleme nici după această dată. „S-a ajuns la un nivel de aproape 70% servicii medicale decontate şi raportate cu ajutorul cardului de sănătate, ceea ce înseamnă foarte mult. Înseamnă că sistemul va face faţă şi după 1 septembrie, serviciile vor fi raportate şi decontate numai şi numai cu cardul. Diferenţa procentuală este destul de mică; sistemul este făcut să funcţioneze cu un număr mult mai mare de carduri, în acelaşi timp”, menţionează Daniel Bondoc. Potrivit aceleiaşi surse, pentru cei care au pierdut cardurile, decontarea serviciilor medicale se va face pe bază de adeverinţe eliberate de CJAS; de asemenea, cei care au refuzat cardurile pe motive religioase trebuie să se prezinte la sediul Casei de Asigurări de Sănătate la fiecare 3 luni pentru a-şi ridica adeverinţele.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here