CEO plăteşte gras pentru transportarea la muncă a salariaţilor aflaţi în preaviz

617

Peste 2000 de salariaţi ai Complexului Energetic Oltenia sunt în preaviz, urmând ca de la începutul lunii viitoare să fie disponibilizaţi potrivit înţelegerilor cu sindicatele. Acest lucru, deşi cunoscut încă de la finalul anului trecut, pare că nu schimbă însă soarta contractelor încheiate, anul acesta, cu unele firme care asigură, prin încredinţare directă, transportul salariaţilor companiei spre locul de muncă şi retur. Practic, CEO plăteşte transportul fictiv al viitorilor disponibilizaţi cum o face, de altfel şi pentru angajaţii aflaţi în şomaj tehnic. Cei mai câştigaţi sunt, evident, patronii unor firme gen Transport Prestări Servicii cu Utilaje Terasiere Mehedinți SA, Romferex Import Export SRL și Dogerik Trans care încasează miliarde de la CEO fără să îşi utilizeze motoarele sau combustibilul, pentru care s-au angajat, în favoarea structurii de stat.

masini ceo carieraPlanul de disponibilizare, cunoscut de conducerea CEO încă de la finalul anului trecut, ca şi perioadele de şomaj tehnic aplicate structurilor din subordine nu au fost un impediment pentru semnarea unor contracte de transport ce par avantajoase doar pentru anumite firme apropiate producătorului de electricitate. Este vorba despre câteva societăţi care au avut “norocul” să primească pe tavă unele contracte de închiriere de autovehicule cu şofer, maşinile fiind utilizate, în general, pentru transportul în cariere. Mai exact pentru deplasarea angajaţilor de la sediile unor cariere spre fronturile de lucru. Un astfel de contract s-a parafat chiar pe 31 martie, când CEO face o negociere fără anunț de participare, pe o aşa-zisă urgenţă care nu putea fi prevăzută.
Se semnează astfel, la foc automat, trei contracte pentru transportul angajaților la și de la locul de muncă. La negociere participă trei firme care şi devin semnatare de contract, CEO, unitate care se plânge de lipsă de bani, reuşind să le dea societăţilor: Transport Prestări Servicii cu Utilaje Terasiere Mehedinți SA, Romferex Import Export SRL și Dogerik Trans 376.201 de lei plus TVA.

Dogerik Trans, miliarde din negociere directă
De altfel, firmele în cauză nu sunt la primele negocieri fericite cu CEO. Dogerik Trans, firma care a adus maşini NATO în cariere, şi-a dublat cifra de afaceri anul trecut, în 2015 reuşind să pună mâna pe alte contracte avantajoase cu CEO. De altfel, contractele semnate de această firmă au ajuns şi în atenţia copreşedintelui PNL Gorj, Dan Vâlceanu, care într-o conferinţă de presă sesiza chiar “norocul” care a dat subit peste societatea condusă de Dragoş Giurea.

desc1“Începând cu 1 octombrie 2014 această firmă primeşte pe serviciul de transport cinci contracte. Pe 18 decembrie 2014 i se dă un contract de cumpărare directă pentru modernizarea unui atelier mecanic de la Lupoaia, cu o valoare de 100.000 euro. M-am interesat şi nu s-a făcut nimic la acel atelier mecanic. La acest contract i s-a făcut şi un act adiţional prin care decalează termenul până în iunie 2015. Face şi transport, şi construcţii, şi cine ştie ce-o mai face”, a declarat, atunci, Vâlceanu.
desc2De altfel, conform documentelor, Dogerik pune mâna pe aproape trei miliarde în octombrie, peste două miliarde în decembrie, în ianuarie încă un miliard şi jumătate şi tot aşa.
Se vehiculează că firma în cauză a primit, pe bucăţi, de la CEO, prin negociere directă, contracte în valoare de 16 miliarde de lei vechi.
A.Stoica

desc3

1 COMENTARIU

  1. Masinile ..nato..care sunt niste tinichele aduse din germania.sunt ale tovarasului antonie.bagate prin firma lu dogerica

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here