Concurs național pentru elevii de gimnaziu

564
Orosháza, 2015. január 17. Diákok kitöltik a feladatlapokat a központi írásbeli felvételi vizsgán az Orosházi Táncsics Mihály Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban 2015. január 17-én. Ezen a napon 480 intézmény 499 vizsgahelyszínén tartják a középfokú iskolák központi írásbeli felvételi vizsgáit a 8 és a 6 évfolyamos gimnáziumokban, továbbá a 9. évfolyamra és az Arany János Tehetséggondozó Programba jelentkezõk számára. Orosházán 260 fiatal ír felvételit. MTI Fotó: Rosta Tibor

Elevii din clasele V-VIII se pot acum înscrie la concursul de scrisori deschise și proiecte “Opinia și implicarea mea contează”, organizat de “Salvați Copiii”.

Organizația “Salvați Copiii” desfășoară, din anul 1990, programul “Și noi avem drepturi!”, având ca scop informarea copiilor în vederea conștientizării drepturilor și responsabilităților lor, sensibilizarea adulților cu privire la copil și drepturile sale, sporirea gradului de respectare a drepturilor copilului și, nu în ultimul rând, stimularea copiilor și tinerilor să participe în programe și acțiuni sociale. Anual în cadrul programului se desfășoară concursul Drepturile Copilului. Competiția din acest an poartă titlul “Opinia și implicarea mea contează!” și are drept scop principal conștientizarea de către copii, tineri și adulți a importanței respectării dreptului la participare. Competiția se desfășoară în perioada 21 aprilie – 10 iunie și se adresează copiilor din clasele V-VIII; aceștia se pot înscrie în concurs, individual sau în echipe, în cadrul a două secțiuni: scrisori deschise sau propuneri de proiecte. La prima secțiune sunt incluse mai multe categorii de mesaje și puncte de vedere (scrisori deschise adresate Președintelui României, Prim-ministrului, Ministrului Educației ori Ministerului Muncii, parlamentarilor, primarilor ori directorilor de școală, puncte de vedere publice care pot cuprinde observații ale copiilor ori scurte analize, descrieri redactate de către copii referitoare la modul în care drepturile lor la educație, sănătate, protecție împotriva violenței și dreptul la participare sunt respectate). Mesajele pot fi formulate sub forma unei scrisori/compoziții adresate direct ori ca o relatare documentară a unei situații de interes pentru copii și autorități. Ele pot descrie bune practici, pot conține soluții la o problemă generală ori pot semnala anumite îngrijorări cu privire la respectarea drepturilor copilului. Mesajele trebuie să conțină cel puțin 2 pagini și să fie redactate de un copil sau un grup de copii. În cadrul celei de-a doua secțiuni a concursului pot fi redactate propuneri de proiecte ori campanii privind următoarele teme: educație pentru calitate, educație pentru sănătate, protecția copiilor împotriva violenței și prevenirea fenomenului de bullying, educație pentru siguranță online, participarea copiilor la luarea decizilor în comunitae și școală și acces la servicii sociale și medicale pentru toți copiii.
Propunerile de proiecte trebuie să conțină un obiectiv general, 1-3 obiective specifice, grupul-țintă, durată, activități, rezultate și un buget aferent care să nu depășească 2.500 de lei. Participarea a două sau mai multe unități școlare în cadrul aceleiași propuneri poate constitui un avantaj la evaluare.

Înscrieri până pe 25 mai
Potrivit calendarului de desfășurare a concursului, formularele de înscriere trebuie trimise până la data de 25 mai, la adresa concursuldrepturilecopilului@gmail.com. Mesajele și propunerile de proiecte vor fi realizate și trimise până la data de 10 iunie 2016, în format electronic, la adresa menționată mai sus; pot fi însoțite și de alte materiale elaborate de copii (fotografii, filmulețe, adișe, videoclipuri, documente, etc.). Proiectele și mesajele vor fi jurizate în perioada 13 – 17 iunie, de un juriu format din reprezentanți ai Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice și ai Consiliului Național al Elevilor, voluntari Salvați Copiii, specialiști și persoane publice.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here