Exerciţiul proiectării maşinilor pentru recuperarea timpului trecut

492

Căutând printre amintiri, am reuşit să găsesc proiectul ascuns într-o scenografie simbolică explicativă, concentrată în jurul mecanismelor de măsurare a timpului. Sisteme create special, pentru recompunerea timpului trecut, acţionează asupra imaginilor declanşând emoţia memoriei personale.
Semnificaţia reprezentărilor despre timp domină compoziţia dezvoltând un raport dimensional cosmic. Prezenţa figurativului, dizolvat în forme ale trecutului, analizează dimensiunile abisale ale cosmosului folosind aluzii formale şi elemente simbolice recognoscibile. Obiectele devin semne ale unor instalaţii perfect funcţionale, formele reale, imaginare şi abstracte susţin semantica acestei autonomii estetico-po(i)etice.
Bogăţia detaliilor analitice fertile susţine ca o necesitate sistemul abstract de exprimare a stărilor mecanice. Revelaţia devine imagine pictată pe pânză, gândită şi elaborată până în cele mai subtile detalii. „Dumnezeu este în detalii”, încărcătura simbolurilor şi a semnelor dezvoltă interesul pentru lucrarea realizată minuţios şi echilibrat.
Toată această acumulare de imagini suprapusă peste redarea coerentă a temei propuse face mult mai uşoară explicarea în cuvinte a imaginilor, vorbele vor curge simplu din conceptul iniţial al compoziţiei.
Mitul lui Kronos, tratat ca un criteriu al revelaţiei, analizează evenimente miraculoase care forţează firescul fixând termenul simbolic al timpului sub influenţa puterilor cereşti şi a graţiei divine.
Afirmaţia ,,timpul este un zeu blând” aparţinând lui Sofocles, apare în opera Electra. Alte minţi luminate în timp au analizat timpul ca pe un judecător suprem care, prin legea lui, alege, culege, analizează şi sortează.
Sper să nu fie ultimul experiment raţional despre infinitul temporal raportat la principiul existenţei efemere a peştilor de apă sfinţită. Chiar sper!
FLORIN HUTIUM, artist plastic

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here