Administratorii de bloc trebuie să prezinte trimestrial cheltuielile

579

Camera Deputaţilor a adoptat o propunere legislativă prin care administratorii de imobile vor fi obligaţi să informeze trimestrial, în scris sau prin e-mail, proprietarii din cadrul asociaţiei despre cheltuielile, încasările, veniturile şi plăţile efectuate de asociaţie. Astfel, administratorii asociaţiilor de proprietari de la nivelul municipiului Târgu-Jiu vor trebui să prezinte o dată la trei luni situaţia financiară a asociaţiei proprietarilor de locuinţe.
Proiectul de lege completează Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, în sensul stabilirii unei noi atribuţii în sarcina administratorilor de imobile, potrivit căreia aceştia au obligaţia de a informa, trimestrial, posesorii din cadrul asociaţiei de care răspund, referitor la situaţia financiară cu privire la toate elementele de cheltuieli, venituri, încasări şi plăţi aferente asociaţiei de proprietari. Administratorii pot să informeze proprietarii prin poşta electronică sau în scris despre situaţia plăţilor facturilor, a conturilor bancare, dobânzilor, plăţilor salariale, restanţele la facturi sau situaţia lucrărilor angajate.
La nivelul municipiului Târgu-Jiu, sunt înfiinţate nu mai puţin de 233 de asociaţii de proprietari, iar iniţiatorii noii legi spun că prin aceasta din urmă, se doreşte, pe de o parte, ca administratorii să dea dovadă de o mai mare corectitudine, iar, pe de altă parte, proprietarii să ia la cunoştinţă situaţia exactă a cheltuielilor asociaţiei.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here