Amenzi de 55.000 lei, aplicate de CJPC Gorj

441

Peste 60 de operatori economici din judeţ au fost sancţionaţi, în luna ianuarie, de către comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj. 38 dintre aceştia s-au ales cu amenzi contravenţionale în valoare de 54.900 lei.

Pe parcursul lunii ianuarie 2014, comisarii CJPC Gorj au realizat 110 acţiuni de control, având ca scop, verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în cadrul activităţilor de comercializare a produselor şi de prestare a serviciilor. „Acţiunile de control au vizat comercializarea produselor în mediul rural; prestarea serviciilor în unităţile de alimentaţie publică raportat la prevederile Legii nr.349/2002 pentru prevenirea şi combaterea efectelor consumului produselor din tutun. Totodată comercializarea detergenţilor precum şi desfăşurarea programului lapte-corn în şcoli şi grădiniţe. Abaterile constatate în urma acţiunilor de control au fost: comercializarea de produse fără elemente de identificare/incomplete; lipsa producătorului/importatorului sau înscrierea doar a numelui acestuia fără adresă sau alte date de contact. De asemenea, unii agenţi comercializau produse alimentare fără inscripţionarea datei durabilităţii minimale sau nu respectau condiţiile în cadrul termenului de garanţie, precum şi neafişarea preţurilor şi tarifelor într-un mod vizibil şi lizibil pentru consumatori.
O ală abatere a constat în neafişarea în mod vizibil a denumirii unităţii/obiectele de activitate al/ale societăţii pentru care operatorii economici erau autorizaţi să funcţioneze. Urmarea verificărilor efectuate, din cei 110 operatori economici controlaţi, un număr de 64 operatori economici au fost sancţionaţi contravenţional, dintre care un număr de 38 cu amenzi în valoarea totală de 54.900 lei”, a precizat Daniela Michi, comisar – şef la CJPC Gorj.

30 de sesizări din partea consumatorilor
La CJPC Gorj s-au înregistrat 30 de sesizări şi petiţii din partea consumatorilor gorjeni. Au fost soluţionate un număr de 18 sesizări din partea consumatorilor, dintre care 15 dintre acestea, în mod favorabil pentru consumatori, 2 clasate şi 1 nesoluţionabilă. Petiţiile sesizau aspecte din activitatea operatorilor economici sau reclamau produse cu deficienţe sau servicii prestate necorespunzător. Aspectele reclamate au privit: telefoane mobile defecte în cadrul termenului de garanţie, servicii şi contracte de telefonie fixă/mobilă/tv/internet, servicii de cazare, contracte de credit, produse IT, diverse prestări de servicii.
În urma cercetării reclamaţiilor au fost dispuse măsuri de înlocuire a produselor, reparaţii fără costuri sau restituirea contravalorii produselor pentru cele constatate cu deficienţe în suma totală de 2300 lei. Având în vedere deficienţele reclamate şi constatate întemeiate au fost aplicate amenzi în valoare de 13.000 lei.
Andrada Bărăitaru

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here