Economie

Furnizori de internet, cablu şi telefonie, reclamaţi la CJPC

 | 21 noiembrie 2012, 16:42 | 0 comentarii | 

Gorjenii se plâng cel mai des, în ultima perioadă, de serviciile oferite de furnizorii de internet, cablu şi telefonie. În ultima lună au trecut astfel pragul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj, nu mai puţin de 10 persoane care reclamau în mod special serviciile oferite de către aceştia. Mai mult de jumătate dintre reclamaţiile depuse au fost soluţionate în favoarea consumatorilor.

Semnatura eletronica CertDigital

“Până la această dată am înregistrat un număr de 10 reclamaţii, prin care consumatorii reclamau, în mod special, produsele nealimentare şi prestarea serviciilor nealimentare. Şi aici menţionez serviciile de televiziune prin cablu, internet şi telefonie fixă sau mobilă. 7 reclamaţii au fost finalizate, majoritatea dintre ele fiind soluţionate în favoarea consumatorilor respectiv dispunându-se măsura pentru înlocuirea produselor constatate cu deficienţe”, a precizat Daniela Michi, comisar-şef al CJPC Gorj.

Acţiuni de control la comercializarea produselor din carne
Comisarii CJPC au controlat în perioada 25 octombrie-11 noiembrie 11 operatori economici care comercializau produse din carne. Au fost astfel verificate 126,9 kilograme de produse din carne. Ca urmare a acestei acţiuni de control toţi operatorii economici verificaţi au fost sancţionaţi contravenţional. Problemele constatate de către comisari au fost acelea că au constatat comercializarea de preparate din carne etichetate incomplet, mai precis au descoperit lipsea numele şi adresa producătorului sau data durabilităţii minimale, fapt pentru care au fost aplicate 8 amenzi contravenţionale în valoare totală de 12.000 de lei şi s-a dispus măsura opririi temporare de la comercializare pentru o cantitate de 18,2 kilograme de produse. De asemenea, un număr de 3 operatori economici nu afişau preţul pe unitatea de măsură (lei/kg), fapt pentru care au fost aplicate 3 amenzi contravenţionale în valoare totală de 1.500 lei.

Sfaturi pentru evitarea achiziţionării cărnurilor stricate
Inspectorii CJPC Gorj oferă o serie de sfaturi consumatorilor gorjeni! La cumpărarea produselor din carne acordaţi atenţie deosebită la aspectul produsului. Nu achiziţionaţi produsele la care suprafaţa este mâzguită, lipicioasă, deshidratată, cu pete de mucegai, produse cu miros şi culoare modificate, consistenţă nespecifică sortimentului. Nu cumpăraţi produse preambalate neetichetate, iar pentru cele comercializate vrac este obligatorie înscrierea, la locul de comercializare a datei durabilităţii minimale/ datei limita de consum. De asemenea, refuzaţi produsele din carne pentru care aveţi îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare, refuzaţi produsele din carne pe care nu este înscrisă data durabilităţii minimale/ data limită de consum sau dacă aceasta este modificată sau depăşită. La cumpărarea produselor alimentare şi, implicit a produselor din carne, solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriţi să reclamaţi calitatea sau siguranţa unui produs.
Andrada Bărăitaru

Articole asemanatoare



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECO JURNAL