Lucrări de cadastru gratuite pentru patru comune din Gorj

847

Programul naţional de cadastru şi carte funciară se va implementa în curând şi în judeţul nostru. Pentru primul an de implementare în proiect vor fi cuprinse patru localităţi din Gorj, urmând ca toate comunele din judeţ să fie cuprinse în programul naţional, care presupune lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor în cadastru şi în cartea funciară în mod gratuit.

Gorjenii pot să-şi ia adio de la taxe pentru intabularea imobilelor şi asta deoarece în judeţul nostru vor fi implementate lucrări, realizate gratuit, de înregistrare sistematică în cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară. Acest program constă în măsurători cadastrale; activităţi de geodezie, cartografie, topografie şi fotogrammetrie; activităţi de informare şi conştientizare a publicului; dezvoltare şi mentenanţă a sistemelor informatice; conversia cărţilor funciare şi a documentaţiilor cadastrale din format analogic în format digital; tehnică de calcul şi de stocare.
„În fiecare judeţ, pe parcursul a şapte-opt ani, se vor face lucrări de cadastru şi carte funciară pentru toate imobilele, acţiunea fiind plătită în totalitate de stat, şi nu de cetăţeni. Este ceva benefic deoarece va exista o bază de date naţională, iar oamenii nu vor mai înregistra costuri de înscriere a caselor şi terenurilor în cartea funciară. La nivelul judeţului Gorj, procedura de licitaţie se va ţine în perioada următoare pentru patru unităţi administrativ-teritoriale: Ţânţăreni, Hurezani, Logreşti şi Berleşti. Vom vedea cine va fi desemnat câştigător pentru efectuarea înscrierii imobilelor în cartea funciară în aceste patru comune. Ulterior încheierii lucrărilor de înregistrare sistematică în cadastru şi în cartea funciară în aceste localităţi, se va trece la includerea şi a celorlalte localităţi din judeţ în Programul naţional de cadastru şi carte funciară, finanţat în totalitate de stat”, a declarat Marius Mănescu, directorul Oficiului Judeţean de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) Gorj.

Reglementări legale
Conform legii, autorităţile şi instituţiile publice locale au obligaţia de a pune la dispoziţia Agenţiei Naţional de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI), gratuit, datele, informaţiile referitoare la sistemele informaţionale specifice domeniilor proprii de activitate, pentru lucrările sistematice de cadastru în vederea înscrierii în cartea funciară. Primarul unităţii administrativ-teritoriale în care se desfăşoară lucrările de cadastru are obligaţia să înştiinţeze deţinătorii imobilelor, prin afişare şi prin alte mijloace de publicitate, cu privire la obligaţia acestora respectiv: de a permite accesul specialiştilor să execute măsurătorile; de a prezenta actele juridice referitoare la imobile; de a identifica limitele imobilelor împreună cu echipele care realizează lucrările de specialitate; de a verifica informaţiile privitoare la imobilele pe care le deţin, în etapa de publicare a documentelor tehnice cadastrale.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here