Platformă online pentru şomeri şi angajatori

709

Şomerii şi angajatorii, care au o ofertă de locuri de muncă vacante, au de acum la dispoziţie o platformă informatică cu ajutorul căreia pot organiza burse online pentru ocupare. Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Hunedoara, în parteneriat cu agenţiile din judeţele Gorj, Alba şi Maramureş, au implementat proiectul “Bursa Locurilor de Muncă Online” (BLMO).

Sistemul a devenit activ din data de 20 iunie şi asigură servicii de tip self-service adresate beneficiarilor agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă, atât angajatori cât şi persoane aflate în căutarea unui job. “Proiectul sprijină cele patru agenţii în dezvoltarea ofertei de servicii publice de ocupare prin introducerea unor servicii de tip self-service. Au fost instruite 30 de persoane din cele patru agenţii, pentru a utiliza platforma online BLMO şi au fost înfiinţate 22 de posturi fixe în 11 agenţii locale. Un punct fix este un calculator prevăzut cu o cameră web care face posibil un interviu online şi realizarea unei burse online între o persoană aflată în căutarea unui loc de muncă şi un angajator. Ca şi rezultate imediate, se asigură funcţionarea unei medieri electronice în orice oră a unei zile şi de oriunde”, a declarat Ana-Maria Niculescu, directorul adjunct al AJOFM Gorj.

Înregistrare cu CNP-ul şi adresa de e-mail
Modul de înregistrare pe platforma online este unul relativ simplu, însă gorjenii aflaţi în căutarea unui loc de muncă trebuie să fie mai întâi în baza de date a AJOFM Gorj. În cazul angajatorilor, aceştia îşi pot face publică oferta de joburi autentificându-se cu codul fiscal şi numărul certificatului de înregistrare. “Angajatorul se autentifică pe această platformă, www.blmo.ro, cu codul fiscal şi cu certificatul de înmatriculare; i se oferă validare după o verificare. Şi persoana aflată în căutarea unui loc de muncă se poate identifica şi înregistra pe această platformă cu CNP-ul şi adresa de e-mail. Adresa de e-mail este foarte importantă pentru că, în momentul în care te-ai autentificat, dacă nu eşti în baza noastră de date, platforma te invită la Agenţie să-ţi faci un dosar de căutare a unui loc de muncă pentru că este normal ca aceste rezultate să fie cuantificate de către AJOFM. Angajatorul, dacă doreşte să aibă o întâlnire şi un interviu cu mai multe persoane în acelaşi timp, poate să fixeze o anumită oră când noi ne ocupăm de organizarea bursei online şi invităm aici mai multe persoane aflate în căutarea unui loc de muncă care au profilul profesional căutat de angajatorul respectiv. Ca şi rezultat aşteptat, această bursă face posibil ca 30% din şomerii înregistraţi să beneficieze de aceste servicii de tip self-service”, a mai spus directorul adjunct al AJOFM Gorj

Peste o mie de înregistrări
Platforma Bursa locurilor de muncă online poate fi accesată la orice oră din zi, iar angajatorii îşi pot selecta posibili angajaţi din orice colţ al ţării. În doar cinci zile de când a devenit platforma activă, aceasta numără deja peste o mie de înregistrări ale persoanelor care îşi doresc un loc de muncă. “Proiectul a început la 1 ianuarie 2014 şi se termină pe 5 iulie 2015 şi o să facem permanent această activitate de self-service, adică toate persoanele care se înregistrează în baza noastră de date pot să intre pe această platformă şi chiar dacă proiectul se încheie în data de 5 iulie vom continua să facem aceste medieri electronice permanent. (…) Platforma a început să funcţioneze din 20 iunie. Această platformă va fi benefică mulţi ani. Am făcut multe informări cu angajatorii şi au fost încântaţi, deoarece ei pierd timp venind la Agenţie să-şi comunice locurile de muncă. Pe platformă îşi pot depune oferta locurilor de muncă vacante şi îşi pot selecta singuri din baza de profiluri profesionale persoanele de care au nevoie. În cinci zile, în baza de date a BLMO s-au înregistrat peste o mie de persoane în căutarea unui loc de muncă”, a precizat Ana-Maria Niculescu.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here