Rechizite şi uniforme şcolare cu probleme, în pieţele din Gorj

577

Zeci de controale efectuate la agenţii economici din judeţul nostru privind comercializarea uniformelor şcolare şi a rechizitelor destinate elevilor, au scos la iveală nenumărate nereguli. Reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj au dispus aplicarea de sancţiuni şi avertismente pentru problemele constatate.

Luna septembrie s-a lăsat cu sancţiuni pentru mai mulţi operatori economici din Gorj. Comisarii Protecţiei Consumatorilor au desfăşurat o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor în cazul promoţiilor de rechizite şi uniforme şcolare. Prin febra controalelor au trecut 20 de comercianţi, valoarea produselor controlate ridicându-se la suma de 85.208 lei, 16 operatori economici au fost prinşi pe picior greşit, iar valoarea produselor găsite cu abateri a fost de 4.447 lei.
“Controlul s-a desfăşurat în reţeaua de distribuţie şi comercializare din mai multe localităţi ale judeţului. Având in vedere cele constatate, au fost aplicate 17 sancţiuni contravenţionale, respectiv 9 amenzi în valoare totală de 11.600 lei şi 8 avertismente. De asemenea, s-au dispus măsuri de oprire temporară de la comercializare de produse cu deficienţe de informare, mai precis lipseau informaţiile traduse în limba română, valoarea produselor oprite de la vânzare fiind de 235 lei”, a declarat Mădălin Giurcău, comisar-şef adjunct al CJPC Gorj.

Consumatorii, informaţi incorect
Reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor Gorj au urmărit în timpul controalelor: afişarea în mod vizibil a denumirii unităţii, a codului unic de înregistrare la registrul comerţului; afişarea preţurilor şi tarifelor, în mod vizibil şi într-o formă neechivocă, uşor de citit; informarea consumatorilor despre denumirea produsului, denumirea producătorului/importatorului, cantitatea, compoziţia, dimensiunea caietelor; traducerea în limba română a informaţiilor; respectarea prevederilor legale în cazul promoţiilor; data la care încetează oferta sau faptul că oferta specială se referă la stocul de bunuri disponibil; data de începere a perioadei în care se aplică preţul special.
Totodată, în timpul controalelor, comisarii CJPC Gorj au verificat respectarea prevederilor Legii nr. 363 / 2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii, afişarea la loc vizibil a unei plachete cu numărul de telefon Info-consumator. “Abaterile constatate de noi la agenţii economici, în urma acţiunilor de control, au fost: neafişarea la loc vizibil pentru consumatori denumirea unităţii, codul unic de înregistrare la registrul comerţului, informarea incorectă a consumatorilor cu privire la denumirea sub care era comercializat produsul raportat la ingredientele menţionate pe eticheta produsului, lipsa adresei distribuitorului pe ambalajul produselor, lipsa afişării preţurilor sau existenţa acestora într-o formă neechivocă”, a precizat comisarul-şef al CJPC Gorj.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here