Serviciile financiare, reclamate de 35 de gorjeni

501

Contractele de credit şi alte servicii financiare au constituit baza a zeci de sesizări ajunse anul trecut pe masa comisarilor din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC).

În cursul anului 2015, la nivelul CJPC Gorj, au fost înregistrate un număr de 34 de reclamaţii având ca obiect serviciile financiare (bancare şi nebancare), din care trei întemeiate drept pentru care au fost aplicate amenzi în valoare totala de 36.000 de lei. De asemenea, alte 17 sesizări au fost considerate ca fiind neîntemeiate, trei s-au soluţionat pe cale amiabilă, iar șase au fost clasate conform prevederilor Procedurii de soluţionare a petiţiilor consumatorilor (disponibilă pe site-ul www.anpc.gov.ro). Totodată, un număr de cinci sesizări sunt în curs de cercetare.
“Deşi au fost aplicate amenzi contravenţionale, comisarii noştri au dispus şi măsuri reparatorii în cuantum de 8.029 de lei. Printre aspectele reclamate enumerăm: indisponibilizare cont, debitare incorectă a disponibilului din cont, asigurare încheiată fără acordul debitorului din contractul de credit, succesorul codebitor solicita executarea asigurării, librete CEC depozit lichidate, tranzacţii nerealizate prin POS, restituire comisioane abuzive, posibile clauze abuzive în contractul de credit. Sfătuim consumatorii ca înainte de a semna un contract: să consulte şi să analizeze mai multe oferte; să se asigure că au înţeles principalele caracteristici ale produselor şi serviciilor, identitatea profesionistului, inclusiv denumirea şi adresa sa, preţul total al acestora cu toate taxele incluse şi modalităţile de plată, durata contractului, condiţiile de încetare a contractului şi eventualele proceduri de prelungire automată”, a declarat Mădălin Giurcău, comisar-şef în cadrul CJPC Gorj.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here