Educaţia…şi Lecţia de viaţă – Interviu cu d-l Profesor Ion Ișfan, Inspector Școlar General al IȘJ Gorj! – “În şcoală, să promovăm imaginea familiei formată din părinţi care fac parte din acest mare neam românesc”

1244

-Rep. Pentru un dialog fără inhibiţii şi deschis, aş putea spune, «fără catalog» şi fără «note de subsol», bine v-am regăsit, domnule inspector şcolar general, Ion Işfan!
-I.I. Bună ziua, domnule profesor şi ca întotdeauna, sunteţi binevenit în biroul meu! După cum vedeţi, discuţiile mele cu persoanele care vin aici sunt deschise şi atent pliate pe problemele cu care ne confruntăm în activitatea de zi cu zi.
-Rep. Pentru astăzi, de exemplu, ce vă preocupă mai mult?
-I.I. Pentru astăzi, îmi doresc să umplem Sala sporturilor din Târgu-Jiu cu elevi care doresc să practice sportul, ca să vadă meciul echipei Liceului cu program sportiv, ca să practice şi ei un sport de masă, poate chiar să facă performanţă în sportul respectiv.

“La nivelul Inspectoratului Școlar Judeţean Gorj, avem consemnată situaţia că tot personalul didactic de predare este calificat”

-Rep. Care este situaţia încadrărilor unităţilor şcolare cu personal de specialitate, în funcţie de calificare, pentru activitatea de la catedră, în acest an şcolar?
-I.I. Daaaa! Vă mulţumesc mult pentru această întrebare! Să ştiţi că la nivelul Inspectoratului Școlar Judeţean Gorj, avem consemnată situaţia că tot personalul didactic de predare este calificat! Pot să vă spun că am «acoperit» catedrele vacante din judeţul Gorj cu personal calificat, şi cu note mari la concursul de titularizare din această vară! Deci, practic, cadrele didactice care lucrează în acest moment în şcolile din judeţul Gorj îmi dau certitudinea că rezultatele pe care le vor obţine copiii noştri pe parcursul şi până la sfârşitul anului şcolar, când vom organiza evaluările naţionale, rezultatele obţinute, sperăm să fie mult mai bune decât cele din anii anteriori, pentru că, să ştiţi, domnule profesor, unele rezultate obţinute de către copiii noştri în anul trecut şi la examenele din această vară sunt bune şi foarte bune, iar în acest fel, ne fac să fim optimişti. Avem premise ca şi în acest an şcolar să obţinem rezultate bune, pentru că experienţa pe care am acumulat-o în această funcţie de inspector şcolar general, mă îndreptăţeşte să cred că în privinţa învăţământului de masă, problemele sunt rezolvate aproximativ 95% , dar, mai avem de rezolvat unele probleme în privinţa învăţământului liceal tehnologic. Preocupările şi «zbaterile» mele pentru înfiinţarea şcolilor profesionale se concretizează în cele trei clase de învăţământ profesional dual, în parteneriat cu Complexul Energetic Oltenia şi cu Compania de distribuire a energiei electrice, iar copiii care vor termina învăţământul profesional în cadrul acestor mari agenţi economici, vor constitui o reuşită!
-Rep. Vă rog să dezvoltaţi această problemă interesantă!
-I.I. Aş dori să relansăm discuţia privitoare la durata de cinci ani a liceului tehnologic, unde să integrăm şcoala profesională în cadrul liceului, pentru că acum aproape nouă ani, doamna Ecaterina Andronescu discuta despre asemenea lucruri, iar eu cred că ar fi bine dacă am reuşi să abordăm cu mai mult curaj problemele învăţământului liceal tehnologic în care să integrăm şcoala profesională cu durata de trei ani, plus cei doi ani de liceu.

“Cred că meseria se învaţă mai greu decât cartea, pentru că e mai uşor să înveţi carte, decât să înveţi o meserie”

-Rep. Credeţi că veţi putea îndeplini toate aceste proiecte?
-I.I. Cred că meseria se învaţă mai greu decât cartea, pentru că e mai uşor să înveţi carte, decât să înveţi o meserie, iar, în acest fel, vom avea un an în plus pentru a forma şi meseriaşi în liceele tehnologice. Acesta ar fi un argument, dar, alt argument decurgând chiar din discuţiie mele cu agenţii economici se referă la profesionalizarea meseriei, sau, cum să vă spun, eu cred că meseria nu mai este cea care era acum 25-30 de ani, în condiţiile în care ştiinţa şi tehnica au evoluat considerabil.
-Rep. O schimbare de paradigmă a profesionalizării?
-I.I. Se poate spune şi aşa, pentru că un sudor îşi asociază meseria cu un computer, face anumite activităţi, dar, le completează cu ajutorul computerului. Cred că nu-şi mai găseşte justificare pe piaţa muncii termenul de «şcoală profesională», mai indicat ar fi cel de liceu tehnologic, stabilit cu durata de trei ani.
-Rep. Iar eu, aş dori ca şi întrebarea următoare să vă producă aceeaşi bucurie, de aceea, vă rog să ne spuneţi, domnule inspector general, dacă unii reprezentanţi ai mass-media au dreptate, atunci când vorbesc despre o criză a sistemului de învăţământ, chiar de o degradare a sistemului educaţional, cum apreciaţi aceste puncte de «orbire» vehiculate cu un gen de lejeritate publicistică?
-I.I. Eu spun că nu e aşa, la Gorj, cel puţin! Ceea ce se întâmplă în sistemul de învăţământ, seriozitatea de care dau dovadă colegii mei, dascălii din judeţul Gorj, măsurile luate de către actualul guvern la nivelul învăţământului preuniversitar, faptul că salarizarea angajaţilor din învăţământ a revenit la normal, faptul că inspectoratul şcolar, ordonatorul principal, promovează o serie de lucruri pozitive, toate fac, iată, ca lucrurile să meargă mai bine. Pot să vă spun, iar acest lucru se poate verifica, în presa din Gorj au dispărut lucrurile negative despre învăţământ, acele lucruri care fac senzaţie!

“Am convingerea că noul an şcolar, va decurge în condiţii normale”

-Rep. Cum caracterizaţi relaţia dintre familie şi şcoală, în condiţiile în care aceeaşi mass-media vorbeşte despre disoluţia familiei, ca o celulă de bază a societăţii, şi relativa stare de confuzie din actul educaţional?
-I.I. Pot să vă spun că fac parte dintr-o familie tradiţională românească, cel puţin la mine, formată din străbunici, bunci şi părinţi, verişori, unchi, mătuşi, deci, neamuri cunoscute, ca atare, duc mai departe, prin tot ceea ce fac, acea dragoste «câştigată» de mine într-o familie adevărată. Un tânăr, în viaţă, face exact ceea ce vede în casă, ceea ce învaţă de la bunicii şi de la părinţii lui. Noi avem o tradiţie frumoasă în familia românească, prin relaţia normală dintre bărbat şi femeie, iar în şcoală, să promovăm imaginea familiei formată din părinţi care fac parte din acest mare neam românesc, aşa cum este promovată în biserica noastră ortodoxă. Am spus întotdeauna, că noi, şcoala, trebuie să comunicăm şi să conlucrăm cu părinţii, pentru că şi părinţii sunt beneficiarii activităţii din învăţământ. Sunt atent ca în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ să fie cuprinşi reprezentanţii părinţilor, ca să putem ţine şcoala, cât mai aproape de părinţii copiilor.
-Rep. Vă consideraţi optimist, sau, mai degrabă rezervat în privinţa îndeplinirii obiectivelor pe care vi le-aţi propus a le îndeplini în acest an şcolar 2018-2019?
-I.I. Am convingerea că noul an şcolar, va decurge în condiţii normale, aşa cum ne-am propus şi noi, pentru ca împreună cu «echipa» noastră, de la Inspectoratul şcolar, împreună cu directorii şi directorii adjuncţi, cei care au ocupat funcţiile prin concurs şi au mandate de patru ani de zile, să ne îndeplinim obiectivele, astfel încât măsurile pe care le-am luat la Gorj să elimine zvonurile despre «oameni care vor pleca acasă», care nu-şi mai găsesc locul în unităţile de învăţământ! Vă asigur că la Gorj, nu sunt probleme în acest sens, pentru că locurile de muncă sunt sigure şi asigurate prin competenţă, că la jumătatea lunii, oamenii şi-au primit salariile pe carduri. Avem suficienţi bani ca să plătim salariile şi pentru cele două luni care mai rămân din acest an, deci, am certitudinea că vom avea rezultate bune, aşa cum ne dorim!
-Rep. Vă mulţumesc, domnule inspector şcolar general, pentru gândurile pe care ni le-aţi împărtăşit şi pentru informaţiile pe care le-aţi oferit, iar, la sfârşitul acestui an şcolar, sper să ne asiguraţi că tot ceea ce v-aţi propus a fost realizat. Mult success în activitate!
Profesor, Vasile GOGONEA

1 COMENTARIU

  1. Domnule General, mă deranjează la culme cum anumiți copii merg la Olimpiada Națională. Vâ rog verificați-vă subalterni! Sunt copii care au subiectele înainte, dar și mai grav, sunt copii carenu scriu mare lucru, dar ajung unde trebuie, ca să-i facă fericiți pe ai lor, cu toate că lucrările lor de la județeană, foarte slabe, sunt notate cum trebuie. Mai ușor cu subiectele fără importanță, faceți curat, vă rog! La Gorj, copiii care merg la Națională au părinți magistrați, profesori, directori, patroni… etc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here