Gară modernizată şi centură ocolitoare pentru municipiul Târgu-Jiu

390

gara tg jiuÎn acest an, la nivelul municipiului Târgu-Jiu, vor lua startul două lucrări mari prin Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi şi una prin Compania de Căi Ferate. Este vorba despre modernizarea staţiei CFR şi varianta rutieră ocolitoare a municipiului.

În sfârşit, în acest an, proiectul privind modernizarea Gării Târgu-Jiu îşi va găsi finanţarea. „Accesul pe calea ferată în municipiu va fi o poartă de intrare modernizată atât din punct de vedere al zonelor adiacente, cât şi a liniilor de cale ferată, a peroanelor, a zonelor privind partea de preluare a transportului în comun pentru că cei care vin cu trenul trebuie ca la ieşirea în Bulevardul Republicii să aibă preluare din puncte bine modernizate, atât privind transportul în comun cu SC Transloc SA, cât şi cu celelalte mijloace, taxi-uri, maxi-taxi. Pentru această modernizarea finanţarea este din fonduri europene, co-finanţarea de la bugetul local este de circa 8 miliarde de lei vechi, iar lucrările vor începe efectiv din vară”, a declarat Marius Ionescu, directorul tehnic al Primăriei municipiului Târgu-Jiu.

Centură ocolitoare de 100 de milioane de euro

Un alt proiect care va rezolva în totalitate problema prind devierea traficului în afara municipiului Târgu-Jiu este faptul varianta ocolitoare, proiect deja aprobat şi pentru care se va organiza licitaţie în toamna acestui an. „Este vorba despre o variantă ocolitoare aşa cum are denumirea proiectul în sine care de fapt conţine două sub-proiecte. O primă variantă de deviere a traficului este desprinderea de sub podul de cale ferată din zona Romaneşti, trecerea traseului peste râul Amaradia, peste calea ferată, la limită cu străzile Mărgăritarului, Ana Ipătescu, urmează apoi pe la partea de răsărit cu ieşire prin cartierul Primăverii, trecerea peste drumul naţional cu un pasaj suprateran undeva în zona Staţiunii Pomicole, apoi continuarea traseului peste deal şi iese în partea de nord a municipiului cu pasaje peste calea ferată Amaradia şi drumul către Petroşani aşa încât să se iasă din Târgu-Jiu la zona cu Muşeteşti. Cealaltă bretea de ocolire a Târgu-Jiului va fi din acelaşi nod de cale ferată, se va desprinde pe partea de Apus, va trece peste râul Jiu, peste Suşiţa, peste drumul naţional DN67, va ajunge undeva pe tronsonul doi din traseul de Mocăniţă”, a precizat directorul tehnic al administraţiei publice târgujiene. Această lucrare de infrastructură rutieră este programată să înceapă la finele acestui an şi să se încheie peste trei ani de la debutul lucrărilor. Lungimea traseului este de circa 20 de kilometri, va avea 8 pasaje rutiere, din care 3 sunt la intersecţia drumurilor naţionale existente, patru poduri peste calea ferată şi râuri. Varianta ocolitoare este dimensionată ca şi arteră de circulaţie cu două benzi cu lăţime totală de 7 metri plus acostamentele de protecţie. Valoarea estimată a proiectului este de peste 100 de milioane de euro, 65% din sumă provenind din fonduri europene, iar 35% vor fi fonduri guvernamentale.

Izabella Plăstoi

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here