În Gorj, Șapte unități sunt abilitate de DSP să elibereze certificate medicale tip A5

533

Certificatul medical tip A5 atestă starea de sănătate fizică și psihică a persoanei care este examinată de către medicul de medicină internă și psihiatru. La nivelul județului nostru, șapte unități sanitare sunt abilitate de către Direcția de Sănătate Publică (DSP) Gorj pentru a elibera acest tip de certificat.

Pentru întocmirea dosarului de încadrare în grad de handicap al copiilor cu dizabilități este nevoie și de certificatul medical tip A5; acesta trebuie să fie încheiat cu parafarea medicului șef de policlinică. Valabilitatea lui este de 3 luni de la data emiterii. În Gorj, astfel de certificate pot fi eliberate de către: Spitalul Județean de Urgență Târgu-Jiu, Spitalul Orășenesc de Urgență Târgu-Cărbunești, Spitalul Municipal Motru, Spitalul Orășenesc Bumbești-Jiu, Spitalul „Sfântul Ștefan” Rovinari, Spitalul Orășenesc Novaci și Spitalul Orășenesc Turceni.

Procedura obținerii certificatului de încadrare în grad de handicap
Pentru obținerea certificatului de încadrare în grad de handicap sau a accesului la servicii de abilitare şi reabilitare, părinţii/reprezentantul legal depun la sediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului mai multe documente: cerere-tip pentru evaluarea complexă şi încadrarea în grad de handicap; copie a certificatului de naştere a copilului şi a actului de identitate când este cazul; copii ale actelor de identitate a părinţilor/reprezentantului legal; copie a documentului prin care se face dovada că persoana care semnează cererea este reprezentantul legal al copilului, de exemplu, hotărâre a instanţei sau hotărâre a comisiei pentru protecţia copilului; adeverinţe de venit (părinţi); copie a certificatului de căsătorie/divorţ/deces al părinţilor; copie livret de familie (cu excepţia copiilor care beneficiază de o măsură de protecţie); fişa medicală sintetică, completată de medicul de familie; certificatul medical tip A5/A4 eliberat de o unitate abilitată de Direcţia Sanitară a Municipiului Bucureşti în care medicul specialist trebuie să precizeze termenul de valabilitate (conform legislaţiei în vigoare); copii ale documentelor medicale adiţionale relevante pentru starea de sănătate a copilului (scrisori/referate medicale, bilete ieşire din spital, tratament şi recuperare); fişa de evaluare psihologică, atunci când se depune dosarul pentru prima dată şi când este cazul, completată de un psiholog clinician; fişa psihopedagogică atunci când este cazul, completată de cadrul didactic (funcţia de educator-puericultor/profesor învăţământ preşcolar/profesor învăţământ primar/diriginte/consilier şcolar/profesor itinerant şi de sprijin); copie a certificatului de încadrare în grad de handicap în vigoare, la reevaluare; adeverinţă şcolară; copie a certificatului de orientare şcolară şi profesională în vigoare, (dacă este în şcoală specială, sau beneficiază de profesor de sprijin/itinerant).
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here