Inspectorii CJPC au realizat în jur de 200 de controale în august

366

Pe parcursul lunii august, inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj au efectuat mai multe acţiuni de control. În urma acestor controale s-a depistat că 150 de operatori economici încălcau normele de comercializare a produselor şi prestare a serviciilor către consumatori fiind sancţionaţi contravenţional. Valoarea totală a amenzilor aplicate a fost de 149.550 lei.

Inspectorii CJPC Gorj au realizat în decursul lunii august un număr de 188 de acţiuni de control pentru a verifica dacă operatorii economici din judeţ, comercializează produse alimentare ori nealimentare şi servicii, care nu sunt în concordanţă cu dispoziţiile legale către consumatori. 150 de agenţi economici încălcau aceste norme fiind sancţionaţi contravenţional, valoarea totală a amenzilor aplicate fiind de 149.550 lei. De asemenea, au fost cercetate şi soluţionate un număr de 9 petiţii din partea consumatorilor care sesizau aspecte din activitatea operatorilor economici sau reclamau produse cu deficienţe sau servicii prestate necorespunzător, numărul sesizărilor înregistrate în această perioadă fiind de 11. Ca urmare a cercetării reclamaţiilor au fost dispuse măsuri de înlocuire a produselor sau de reparaţii fără costuri pentru produsele constatate cu deficiente. „Au fost dispuse măsuri de limitare a consecinţelor prestării/comercializării unor produse alimentare ori nealimentare şi servicii precum oprirea temporară de la comercializare de produse în valoare totală de 7.585,29 lei. S-au oprit de la comercializare produse în valoare de 200 lei”, a precizat Anca Daniela Michi, comisar-şef în cadrul CJPC Gorj.

Abaterile constate de către inspectorii CJPC
O serie de abateri au depistat inspectorii la agenţii economici. Comercializarea produselor fără afişarea datei durabilităţii minimale; nerespectarea temperaturilor de depozitare a produselor alimentare; informarea incompletă a consumatorilor asupra produselor comercializate prin : neînscrierea în mod vizibil şi lizibil a numelui şi adresei producătorului/importatorului; nemenţionarea faptului că oferta specială se referă la stocul de bunuri disponibil; lipsa avertismentelor; instrucţiunile de întreţinere şi curăţare nu erau scrise în limba română; comercializarea de preparate alimentare în cadrul serviciilor de alimentaţie publică fără informarea consumatorilor asupra gramajului / porţie. De asemenea, o altă abatere a fost informarea incompletă a consumatorilor asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor; neafişarea preţurilor şi tarifelor într-un mod vizibil şi lizibil pentru consumatori; spaţiile în care se presta activitate de alimentaţie publică nu erau dotate cu sisteme de ventilaţie funcţionale care să asigure eliminarea aerului viciat; neafişarea, la loc vizibil de indicatoare prin care consumatorii să fie avertizaţi că fumatul este interzis.
Andrada Bărăitaru

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here