Investigatii

Bossul căilor ferate din Oltenia, la judecată! – Şeful Regionalei CFR Craiova, urmărit penal din cauza unui gorjean

21 noiembrie 2010, 20:41 | 0 comentarii  |  149 vizualizari

1253254869_gara_petrosani_trenDirectorul Regionalei CFR Craiova, Victor Daniel Frăsinoi, este parte într-un dosar penal instrumentat de Judecătoria Târgu-Jiu. Şi asta deoarece Frăsinoi a fost dat în judecată pentru abuz în serviciu de un inginer din cadrul staţiei CFR Târgu-Jiu.

 

Semnatura eletronica CertDigital

 

 

Magistraţii Judecătoriei Târgu-Jiu i-au dat deja câştig de cauză gorjeanului iar în încheierea de şedinţă de la sfârşitul săptămânii trecute, instanţa a admis plângerea inginerului Victor Livius Balea şi a trimis cauza la procuror în vederea începerii urmăririi penale împotriva directorului Frăsinoi. Sentinţa poate fi însă atacată cu recurs. Pe firul disponibilizărilor ilegale de pe Regionala CFR Craiova au intrat însă şi procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) atât din Gorj cât şi din Dolj, asta ca urmare a sesizării depuse de Balea.

Cel care a pus pe jar Regionala CFR Craiova încercând să se lupte cu sistemul după ce a fost trecut incorect pe o listă de disponibilizări este Victor Livius Balea. Gorjeanul locuieşte în comuna Vladimir, satul Andreeşti, având vârsta de 56 de ani.

Totul a început însă la data de 3 mai anul curent când inginerul a fost disponibilizat, susţine el, în mod abuziv. Balea era atunci inginer III în cadrul staţiei CFR Târgu-Jiu. Deşi el spune că nu îndeplinea criteriile pentru această disponibilizare, salariatul a fost însă trimis acasă fără prea multe explicaţii, motiv pentru care a reclamat nulitatea deciziei care a stabilit să îl lase brusc fără serviciu. Omul s-a adresat imediat conducerii SNCFR, directorului general Emil Sabo dar şi ministrului secretar de stat din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Gheorghe Popa, care i-au indicat să îşi caute însă dreptate în instanţă.

NUP, iniţial, pentru Balea contra Frăsinoi

Până să se adreseze instanţei de judecată în vederea anulării deciziei de disponibilizare, inginerul Balea a făcut însă pe data de 14 iunie 2010 o plângere penală împotriva directorului Regionalei CFR Craiova, ing. Victor Daniel Frăsinoi, la Parchetul de pe lângă Judecătoria Târgu-Jiu, prin care îl acuza pe şeful căilor ferate din Oltenia de abuz în serviciu. Balea a enumerat procurorilor şi motivele pentru care considera că Frăsinoi se face “vinovat de acest abuz grav prin emiterea de acte false şi pontaje fictive la unii salariaţi care îi oferă şefului Regionalei CFR Craiova, în schimb, foloase materiale necuvenite”. Omul dă şi câteva exemple întâlnite chiar la staţia unde lucra. Balea le-a transmis astfel procurorilor că Frăsinoi a permis, timp de câteva luni, din 1.10.2009-3.05.2010 doi ingineri pe un singur post la staţia CFR Târgu-Jiu, adică pe el şi pe ing. Ana Niţă, deşi inginera trebuia să îşi desfăşoare activitatea în staţia Turceni.

Procurorii Parchetului Târgu-Jiu dau însă neînceperea urmăririi penale în cazul Balea contra Frăsinoi. Inginerul Balea atacă însă rezoluţia procurorilor la Judecătoria Târgu-Jiu pe 23 iunie, adică o lună mai târziu, iar pe 17 noiembrie, săptămâna trecută, i se dă câştig de cauză, pe fond, prin sentinţa penală nr. 2082. Prin această sentinţă se desfiinţează rezoluţia atacată de Balea, adică NUP-ul dat la procurorii Parchetului Târgu-Jiu, şi retrimite cauza la procurori în vederea începerii urmăririi penale împotriva lui Victor Frăsinoi. Sentinţa poate fi însă atacată cu recurs în termen de 10 zile de la comunicare.

Decizia de disponibilizare, anulată în instanţă

frasinoi judecatorie bunaÎn paralel Balea atacă în instanţă decizia de disponibilizare la Tribunalul Gorj, Secţia Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale, şi reuşeşte chiar să o anuleze, instanţa dându-i câştig de cauză. Omul reuşeşte să revină astfel pe postul său de la staţia CFR Târgu-Jiu începând cu data de 1 noiembrie 2010 şi obţine şi drepturile salariale pe perioada disponibilizării abuzive.

“Sunt inginer transporturi de specialitate, sunt întreţinător unic de familie, fiind singur, şi plătesc pensie alimentară pentru un copil, lunar. Nu îndeplineam nici condiţiile de pensionare şi nici criteriile prevăzute de art. 62 alin.8 şi alin.9 din Contractul Colectiv de Muncă al CNCFR-SA, pe anul 2009-2010”, a explicat Balea motivele plauzibile care l-au determinat să lupte în instanţă pentru a se reîntoarce la serviciu.

Procurorii DNA, pe urma lui Frăsinoi

În luna aprilie, Victor Balea, se adresează şi procurorilor DNA-Serviciul Teritorial Craiova. El anunţă procurorii tot de abuzurile pe care consideră că le-a făcut Frăsinoi. Omul menţionează că printre faptele de condamnat ale lui Frăsinoi se află şi angajarea unui pensionar cu gradul I de invaliditate la Siguranţa Circulaţiei Feroviare din Craiova, fapt relatat deja de presă, în iunie a.c. Atunci, în apărarea sa, Frăsinoi a menţionat doar că se află în concediu de odihnă refuzând să comenteze acest aspect. Balea a dat şi alte declaraţii în faţa procurorilor DNA care privesc tot faptele şefului Regionalei CFR.

Frăsinoi, pus la zid şi de Cristinel Gîrlea

Nu numai Balea s-a revoltat împotriva sistemului corupt din CFR, primii care au îndrăznit să se pună de-a curmezişul deciziilor abuzive ale boşilor din sistem fiind tot doi gorjeni. Este vorba despre Cristinel Gîrlea, în prezent impiegat de mişcare la HM Valea Sadului, fiind şi el sancţionat abuziv din 2008, şi Florin Ştrat, impiegat de mişcare la HM Copăcioasa. Ambii au fost şi ei salariaţi ai staţiei CFR Târgu-Jiu dar sancţionaţi în urmă cu doi ani şi mutaţi cu serviciul în faimosul caz “apă minerală pentru preşedinţie”. Din păcate, cazul ajuns pe rolul instanţelor de judecată nu este soluţionat nici până în prezent. O plângere în acest sens se află şi Curtea Europeană a Drepturilor Omului de la Strasbourg.

Anamaria Stoica

Week-end cu forţe reduse

În staţia CFR Târgu-Jiu la funcţia de impiegat de mişcare în zilele de week-end, de vineri seara până luni dimineaţa, salariaţii la funcţia respectivă îşi desfăşoară activitatea în formaţii reduse. Motivul este că din 2008 şi până în prezent există doi salariaţi la funcţia de impiegaţi de mişcare care au fost sancţionaţi abuziv, iar în locul lor nu s-a mai putut angaja nimeni, posturile fiind blocate, cei doi căutându-şi, în continuare, dreptatea în instanţele judecătoreşti. Frăsinoi a declarat în acest sens, susţin surse CFR, că nu vrea să facă cheltuieli suplimentare de natură salarială chiar dacă este o problemă de personal în cea mai mare staţie CFR din Gorj. Să nu uităm însă că gara Târgu-Jiu este nod de cale ferată.

Articole asemanatoare

Despre autor




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

ECO JURNAL