Investigatii

Drumarii promit deblocarea lucrărilor pe Varianta de ocolire

 | 18 mai 2017, 00:00 | 0 comentarii | 

Ion Tudor, șeful Secției Drumuri Naționale (SDN) Târgu-Jiu, confirmă că lucrările pentru realizarea Variantei de ocolire a municipiului Târgu-Jiu se vor debloca și în zona Amaradia. Potrivit aceleiași surse, constructorul lucrează intens pentru ca proiectul să fie finalizat în cel mai scurt timp posibil.

Semnatura eletronica CertDigital

Proiectul variantei de ocolire a municipiului Târgu-Jiu presupune construcţia a 19,957 km de drum, a patru poduri, a opt pasaje şi a trei intersecţii la nivel. Valoarea totală a proiectului este de 96.651.483,87 de lei din care valoarea totală eligibilă este de 74.424.126,80 de lei. Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională este de 85% din valoarea totală eligibilă a Proiectului respectiv 63.260.507,78 de lei, restul sumei fiind asigurat de la Bugetul de Stat.

În cursul acestei săptămâni, pe șantierul Variantei de ocolire a municipiului Târgu-Jiu s-a deplasat o comisie formată din reprezentanții Secției Drumuri Naționale Târgu-Jiu, prefectul Ciprian Florescu și directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, Bogdan Bratu. S-a stabilit, încă o dată, ca problemele să fie soluționate punctual. „După vizita din teren pe care am făcut-o cu domnul prefect Ciprian Florescu și cu domnul director al DRDP Craiova, domnul Bogdan Bratu, eu am avut astăzi (n.red.: 17 mai) o întâlnire și cu senatorul Florin Cârciumaru, care mi-a solicitat o informare privind situația actuală a Variantei de ocolire, în scopul de a face și domnia sa demersuri la București pentru ca lucrările să se desfășoare fără probleme. Juriștii analizează situația din zona Amaradia, unde lucrările sunt blocate, dar le vom debloca”, a precizat Ion Tudor, șeful SDN Târgu-Jiu.
Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu presupune realizarea unui traseu rutier atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulţi kilometri de centură) va asigura legăturile între Filiaşi (DN66), Râmnicu Vâlcea (DN67) şi Petroşani (DN 66) şi are o lungime de 14,9 kilometri. Varianta vest asigură legăturile între Filiaşi (DN66), Drobeta Turnu Severin (DN67) şi Băile Herculane (DN 67D) şi are o lungime de cinci kilometri. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Naţional 67. Varianta va fi construită pe DN 66, care traversează municipiul Târgu-Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67 D, incident în nord-vest. Termenul pentru finalizarea centurii Târgu-Jiu, amplasată pe DN66, va fi de doi ani, la care se adaugă o perioadă similară pentru notificarea defecţiunilor.
Minodora Sucea

Articole asemanatoare



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECO JURNAL