Lucrările la varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu continuă cât permit condiţiile meteo

617

Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu va avea aproape 20 de kilometri şi va fi finalizată în următorii ani. Deocamdată se lucrează la poduri şi terasamente, în zona Drăgoieni fiind sistată lucrarea pe o porţiune de 300 de metri, din cauza unui proces aflat pe rol la Curtea de Apel Craiova. Cu toate acestea, reprezentanţii Secţiei Drumuri Naţionale Gorj dau asigurări că nu vor fi probleme în continuarea proiectului.

Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu presupune construcţia a 19,957 km de drum, a patru poduri, a opt pasaje şi a trei intersecţii la nivel. Valoarea totală a proiectului este de 96.651.483,87 de lei din care valoarea totală eligibilă este de 74.424.126,80 de lei. Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională este de 85% din valoarea totală eligibilă a Proiectului respectiv 63.260.507,78 de lei, restul sumei fiind asigurat de la Bugetul de Stat. Construcţia Variantei de ocolire a municipiului Târgu-Jiu a demarat în urmă cu câteva luni. La ora actuală se lucrează la poduri şi terasamente. “Lucrările sunt în desfăşurare la varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu şi vor continua cât ne vor permite condiţiile meteo; se lucrează la poduri şi terasamente. În zona Drăgoieni avem stopate lucrările pe o porţiune de 300 de metri, pentru că este un proces pe rol la Curtea de Apel Craiova şi s-a emis o ordonanţă preşedinţială. Sunt mai multe procese pe rol, dar doar aici nu se lucrează”, confirmă Ion Tudor, şeful Secţiei Drumuri Naţionale Târgu-Jiu.

Ocolirea municipiului Târgu-Jiu pe est şi vest
Varianţa de ocolire a municipiului Târgu-Jiu presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulţi kilometri de centură) va asigura legăturile între Filiaşi (DN66), Râmnicu Vâlcea (DN67) şi Petroşani (DN 66) şi are o lungime de 14,9 kilometri. Varianta vest asigură legăturile între Filiaşi (DN66), Drobeta Turnu Severin (DN67) şi Băile Herculane (DN 67D) şi are o lungime de cinci kilometri. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste drumul naţional 67.
Varianta va fi construită pe DN 66, care traversează municipiul Târgu-Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67 D, incident în nord-vest. Termenul pentru finalizarea centurii Târgu-Jiu, amplasată pe DN66, va fi de doi ani, la care se adaugă o perioadă similară pentru notificarea defecţiunilor.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here