Noua achiziţie a CNADNR, testată pe Transalpina

1038

Una dintre cele o sută de autofreze achiziţionate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a fost testată pe DN 67 C Novaci – Rânca, tronson ce face parte din cunoscuta Transalpina. Utilajul a pătruns fără probleme în stratul de zăpadă ce măsoară peste un metru şi jumătate.

Potrivit conducerii CNADNR, achiziţionarea acestor utilaje reprezintă un prim pas pentru retehnologizarea companiei. Până la sfârşitul anului, CNADNR va avea în dotare 100 de freze şi şapte vehicule special de intervenţie, achiziţionate cu fonduri europene FEDR. Acest proces de retehnologizare, început încă de anul trecut, face parte din strategia de management a companiei pentru perioada 2015-2010.
Din cele 100 de autofreze, 31 sunt de capacitate mare (5000 tone zăpadă/h) şi 69 sunt de capacitate medie (3500 tone zăpadă/h). Valoarea estimată la momentul demarării procedurii a fost de: 69.750.000 lei (fără TVA) pentru 31 de freze de capacitate mare; 102.465.000 lei (fără TVA) pentru 69 freze de capacitate medie; 7.875.000 lei (fără test autofrezaTVA) pentru şapte vehicule speciale de intervenţie.
Totalul estimat al procedurii de achiziţie fiind de 180.090.000 lei (fără TVA).
Livrarea acestor utilaje va avea loc după cum urmează: 12 autofreze în februarie 2015, 24 autofreze în luna aprilie 2015, 26 autofreze în luna iunie 2015, 38 autofreze în luna octombrie 2015, o şenilată în februarie 2015, două şenilate în luna aprilie 2015, două şenilate în luna iunie 2015, două şenilate în luna octombrie 2015.

Testele pe Transalpina, trecute cu brio
Ajunsă pe DN 67 C Novaci-Rânca, una dintre noile achiziţii ale CNADNR a fost supusă unor teste destul de dificile, stratul de zăpadă măsurând peste un metru şi jumătate. Din fericire, autofreza a dovedit că face faţă condiţiilor de lucru. De altfel, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România spun că faţă de autofrezele din dotarea CNADNR S.A., de producţie sovietică, cu vârste cuprinse între 30 şi 50 de ani, noile autofreze au următoarele avantaje: capacitatea de deszăpezire 350055000 t zăpadă/h faşă de 1200 t zăpadă/h, consumul de carburant 20525 l/h faţă de 60580 l/h, norma de poluare EURO 6 faţă de NON EURO, Fiabilitatea în exploatare, autofrezele ZIL şi URAL se defectează frecvent, piesele de schimb se procură foarte greu; viteza de deplasare la locul intervenţiei net superioară 60 km/h faţă de 30 km/h.
Minodora Sucea

2 COMENTARII

  1. Cred ca cei de la CNADNR au innebunit , ,,,,22,5 miliarde lei vechi pentru o autofreza ,, mare ,, de zapada ??????? 14,8 milarde vechi pentru o freza ,, medie ,, si 11,2 miliarde pe o ,, masina de interventie ,, ? Si astea sunt preturi fara TVA . Pariem ca acest contract va fi verificat de catre DNA si se va lasa cu arestari ?

    • Nu stiu cum ai calculat tu dar mie mi-a dat vreo 400mii euro pe utilaj! Se poate ca unele cifre sa fie gresite daca te uiti si la cifrele de la consum pe ora :))

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here