Noii Panduri îşi revendică la OSIM marca luată de Succes

529

Succes, firma care a fost până în ianuarie sponsor al echipei Pandurii, ar putea fi lăsată, pe 28 aprilie, fără marca solicitată în 2013 Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci(OSIM). Asta deoarece noua conducere a clubului a făcut o contestaţie împotriva Succes, la OSIM, la finalul lunii decembrie, iar reprezentanţii acestui organism au stabilit să dea un nou termen solicitării, pentru finalul acestei luni. Curios este că, solicitarea Pandurii la OSIM survine după ce Succes a cesionat marca Pandurii clubului pentru 49 de ani, la cererea fostei conduceri.

La începutul lunii decembrie 2014, Mihai Prunariu demisiona din funcţia de preşedinte al CS Pandurii, la puţin timp clubul numindu-şi o nouă conducere care ia decizii rapide şi în ceea ce priveşte problema mărcii luate de Succes. Deşi, firma lui Nicu Sarcină era la momentul respectiv încă sponsor al clubului de fotbal, acest lucru nu împiedică noua conducere a Pandurii să înceapă demersurile la OSIM împotriva acestei societăţi. O contestaţie este depusă la OSIM, prin avocatul clubului, acest organism stabilind să ia o decizie în acest sens în luna februarie. La termenul de acum două luni, cei de la OSIM stabilesc să amâne luarea unei decizii în ceea ce priveşte contestaţia CS Pandurii împotriva Succes, firmă care renunţă între timp la contractul de sponsorizare al clubului, urmând să se întâlnească iar cu părţile pe 28 aprilie.

sarcina insCesionarea gratis a mărcii nu convine
Interesant este că deţinerea mărcii Pandurii de către firma Succes nu convine actualei conduceri a clubului, deşi foştii lideri păreau că ar fi ajuns la o înţelegere convenabilă cu Nicu Sarcină. Acordul în cauză a fost făcut public în aprilie 2014 de fostul preşedinte, Mihai Prunariu astfel: “firma Succes a demarat obţinerea denumirii de Pandurii. Pe lângă contractul pe care l-am semnat cu firma Succes ca principal sponsor, am semnat şi drepturile de cesiune ale mărcii Pandurii, pe care le-a dat pe 49 de ani clubului Pandurii Lignitul Târgu-Jiu. L-a cesionat gratuit”. Abia două luni mai târziu, Succes avea însă şi acordul OSIM pentru marca Pandurii, după ce acceptase să nu folosească dreptul acum primit. De fapt, Sarcină solicitase marca Pandurii la OSIM în decembrie 2013 şi a primit-o pe 13 iunie 2014, deoarece intenţionase să scoată pe piaţă produse proprii de panificaţie şi băuturi care să se vândă sub cunoscuta denumire. Mai exact, Succes deţine în prezent marca Pandurii pe care o poate folosi doar pentru următoarele produse: cafea, ceai, cacao şi înlocuitori de cafea, orez, tapioca, sago, făină şi preparate făcute din cereale, pâine, produse de patiserie şi cofetărie, îngheţată comestibilă; zahăr, miere, sirop de melasă; drojdie, praf de copt; sare, muştar; oţet, sosuri (condimente); mirodenii, gheaţă; cereale şi produse agricole, horticole, forestiere, necuprinse în alte clase; animale vii; fructe şi legume proaspete; seminţe, plante şi flori naturale; alimente pentru animale, malţ, bere, ape minerale şi gazoase şi alte băuturi din fructe şi sucuri, servicii de cercetare şi de creaţie referitoare la acestea, servicii de analiză şi cercetare industrială, crearea şi dezvoltarea calculatoarelor şi programe de calculator.

condescu3Probleme cu mărcile
Pandurii nu şi-a reglat nici în prezent problema apărută cu înregistrarea mărcii “CS Lignitul Pandurii Târgu-Jiu 1963”. Aceasta este deţinută de Marin Condescu, fostul preşedinte al clubului şi de încă două persoane din 1995. Toni Greblă este cel care şi-a cedat municipalităţii dreptul asupra mărcii, dar ceilalţi trei nu au făcut asta nici în prezent, cu un an în urmă fiind dispuşi la negocieri care nu s-au materializat nici până acum.
Anamaria Stoica

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here