Paşii necesari pentru racordarea unei locuinţe la reţeaua de energie electrică

1205

Mulţi gorjeni nu ştiu care sunt paşii necesari pentru alimentarea cu energie electrică a unei locuinţe. De aceea reprezentanţii CEZ Distribuţie au realizat o serie de precizări menite să informeze cetăţenii care doresc să se racordeze le curent.

Persoanele care solicită racordare la energie electrică au nevoie de o serie de documente. Potrivit CEZ Distribuţie primul pas pentru racordarea la reţeaua de distribuţie a energiei electrice este obţinerea avizului tehnic de racordare (ATR). Pentru obţinerea acestuia, solicitantul trebuie să depună direct la orice Centru de Relaţii cu Clienţii din cadrul Companiei CEZ sau prin servicii de corespondenţă la adresa: CEZ România SA, localitatea Târgu Jiu, strada Bulevardul Republicii, numărul 17, cod poştal 210152, judeţul Gorj, următoarele documente: Cerere de racordare completată de către solicitant, formularul tipizat se poate obţine de la orice Centru de relaţii cu Clienţii sau de pe site-ul: www.cez.ro.  Certificatul de urbanism în termen de valabilitate, în cazul construcţiilor existente, actul de proprietate, respectiv contractul de închiriere, în copie. De asemenea planul de situaţie la scară, cu amplasarea în zona a locului de consum, vizat de emitentul certificatului de urbanism, ca anexă la acesta, pentru construcţiile noi sau pentru construcţiile existente care se modifică, în copie. Pentru construcţiile existente care nu se modifică este suficientă schiţa de amplasament, cu coordonate din care să rezulte precis poziţia locului de consum. Se solicită totodată actul de proprietate sau orice alt înscris care atestă dreptul de folosinţă asupra terenului, incintei ori clădirii în care se constituie locul de consum pentru care se solicită racordarea, în copie. În cazul spaţiilor închiriate, este necesar şi acordul notarial al proprietarului pentru executarea de lucrări în instalaţiile electrice;  Actul de identitate al celui care solicită ATR-ul, în copie.

Verificare la faţa locului
“Precizăm consumatorilor că, în cazul în care la deplasarea la faţa locului se constată că obiectivul propus a fi alimentat afectează zona de siguranţă şi protecţie a reţelelor electrice de distribuţie, operatorul de reţea va înştiinţa în scris utilizatorul că pentru emiterea ATR- ului trebuie să fie obţinut Avizul de amplasament favorabil, în condiţiile stabilite de reglementările autorităţilor competente.  Pentru emiterea avizului tehnic de racordare trebuie achitată o taxă pe bază de tarife reglementate de ANRE. Factura pentru această taxă este emisă cu ocazia depunerii documentaţiei complete. Valoarea tarifului pentru emiterea avizului tehnic de racordare este în funcţie de puterea electrică solicitată a fi absorbită de receptoarele utilizate, conform listei de tarife pentru emiterea avizelor tehnice de racordare. Menţionăm că dovada plăţii tarifului reglementat pentru emiterea avizului tehnic de racordare se descarcă în conturile CEZ Distribuţie prin virament bancar, iar depunerea unei copii la ghişeul CRC este opţională, acest lucru putând urgenta avansarea către etapa următoare privind racordarea utilizatorului”, se arată într-un comunicat de presă, transmis de CEZ Distribuţie.

Fişa de soluţie, în maxim 30 de zile
După depunerea documentaţiei complete, operatorul de distribuţie va întocmi fişa de soluţie şi va emite, în maxim 30 zile, avizul tehnic de racordare în care se va preciza soluţia tehnică de alimentare şi contravaloarea realizării instalaţiei de alimentare, stabilită prin tariful de racordare specificat în ATR-ul emis. În cazul în care la faţa locului există mai multe soluţii de alimentare a locului de utilizare propus, atunci pentru stabilirea soluţiei optime de alimentare, din punct de vedere tehnico-economic, este nevoie să se întocmească un studiu de soluţie (SS), costurile întocmirii lui fiind suportate de utilizator. În acest caz termenul de emitere a ATR-ului se va prelungi cu termenul de emitere a SS-lui, dar nu mai mult cu 30 zile calendaristice. Avizul tehnic de racordare, însoţit de contractul de racordare şi cererea pentru încheierea acestuia, va fi trimis solicitantului, pentru completare cerere, semnare contract de racordare şi depunere direct la orice Centru de Relaţii cu Clienţii din cadrul Companiei CEZ sau prin servicii de corespondenţă la adresa: CEZ România SA, localitatea Târgu Jiu, strada Bulevardul Republicii, numărul 17, cod poştal 210152, judeţul Gorj.  După depunerea contractului de racordare semnat şi după achitarea tarifului de racordare, operatorul de reţea se va îngriji de realizarea lucrărilor de alimentare în condiţiile stabilite în contractul de racordare încheiat cu utilizatorul.
Andrada Bărăitaru

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here