Peste 11.700 de paşapoarte, eliberate gorjenilor în acest an

627
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Angajaţii Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple (SPCEEPS) Gorj au avut un an plin. Conform unei situaţii statistice, în intervalul 1 ianuarie – 1 octombrie a.c., au fost eliberate un număr de 11.758 de paşapoarte.

 

Fie că vorbim despre paşapoarte temporare ori electronice, solicitările încă sunt crescute în rândul gorjenilor. Potrivit lui Valeriu Surupăceanu, şeful Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple (SPCEEPS) Gorj la ghişeele unităţii au fost depuse în primele nouă luni ale acestui an un număr de 6.679 de solicitări pentru eliberarea de paşapoarte electronice şi alte 5.079 pentru eliberarea de paşapoarte temporare.  Dacă în cursul anului, oamenii optează pentru solicitări de paşapoarte electronice, în sezonul verii când este şi perioada concediilor solicitate sunt cele temporare. Acestea din urmă se eliberează foarte repede, în decurs de doar două ore, preţul lor este de 96 de lei, având însă o valabilitate de un an de zile, indiferent de vârstă. “Nu acelaşi lucru îl putem spune şi despre cele electronice, care, de la depunerea cererii, se eliberează în 10 zile lucrătoare, deoarece sunt trimise de la Bucureşti. Preţul unui paşaport electronic pentru minorii sub 12 ani este de 234 de lei şi are o valabilitate de 3 ani de zile, iar al celui electronic pentru persoanele peste 12 ani are un preţ de 258 de lei cu o valabilitate extinsă până la 5 ani”, a declarat şeful SPCEEPS Gorj, Valeriu Surupăceanu. Programul de primiri şi eliberări paşapoarte la SPCEEPS Gorj, este de luni până vineri între orele 08.30 – 16.30, cu excepţie miercurea, când orarul se prelungeşte până la 18.30. Este de precizat faptul că dacă solicitanţii fac o cerere în acest sens, paşaportul poate să fie livrat şi prin curier, contra cost (opţiunea de livrare prin curier trebuie făcută la momentul cererii de eliberare).  Costul acestei operaţiuni este de 6,43 lei (fără TVA), şi se achită la curier – C.N. Poşta Română S.A. – în momentul înmânării paşaportului. Dacă după minim două încercări nu se reuşeşte livrarea paşaportului către titular, documentul va fi returnat la serviciul public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple al judeţului pe a cărei rază de competenţă se află adresa de livrare. Paşaportul se ridică de titular sau de persoana care a formulat cererea ori de persoana împuternicită printr-o procură specială autentificată la notar.
Izabella Molnar

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here