Peste 1,5 milioane de lei din Fondul de garantare, alocaţi prin AJOFM Gorj

613

Puţini dintre gorjenii care au rămas fără un loc de muncă, dar şi fără drepturile băneşti pe care firmele intrate în insolvenţă la care prestau servicii nu le-au mai putut plăti, ştiu că pot primi, de la stat, măcar o parte din salariile sau plăţile compensatorii neplătite de angajatori, în cuantum de maximum trei salarii medii brute pe economie.

Potrivit Legii 200/2006, drepturile restante pot fi obţinute de foştii angajaţi din Fondul de garantare pentru plata salariilor restante, fond creat, în corelare cu cerinţele Uniunii Europene, în 2007, şi la care fiecare patron contribuie lunar cu 0,25 % din suma totală a cheltuielilor salariale. De asemenea, resursele financiare ale Fondului de garantare se mai constituie din venituri reprezentând dobânzi, majorări de întârziere pentru neachitarea în termenul de plată a contribuţiei la Fondul de garantare şi sume provenite din recuperarea debitelor create în condiţiile Legii 200/2006, altele decât cele provenind din contribuţiile la Fondul de garantare. În acest fel, angajaţilor gorjeni rămaşi fără job după ce firma angajatoare a intrat în insolvenţă, le pot intra în buzunare drepturile băneşti restante, care pot fi în cuantum de maxim trei salarii medii brute pe economie.

Plăţi pentru trei societăţi
“În cursul anului curent, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Gorj, a primit solicitări şi a achitat sume ce proveneau din Fondul de garantare pentru un număr de trei societăţi, sumele totale achitate către acestea fiind de 1.551.034 lei”, a declarat directorul adjunct al AJOFM Gorj, Ana-Maria Niculescu.
Conform Legii 200/2006, din Fondul de garantare se pot plăti: salariile restante; concediul de odihnă neefectuat de salariaţi, dar numai pentru maximum un an de muncă; restanţe în cazul încetării raporturilor de muncă, a accidentelor de muncă sau al bolilor profesionale; indemnizaţiile restante, pe care angajatorii au obligaţia, potrivit legii, de a le plăti pe durata întreruperii temporare a activităţii. Cererea în acest sens poate fi depusă la sediul AJOFM din judeţul în care fostul angajat îşi are domiciliul, fie de fostul angajat păgubit sau de către angajatorii intraţi în insolvenţă, prin lichidator. Cererea va fi însoţită de documente care să ateste că împotriva angajatorului a fost pronunţată o hotărâre judecătorească definitivă de deschidere a procedurii insolvenţei şi a fost dispusă măsura ridicării totale sau parţiale a dreptului de administrare. Înainte de a se adresa AJOFM Gorj, salariaţii gorjeni trebuie să notifice în scris administratorul sau lichidatorul angajatorului în stare de insolvenţă, în vederea efectuării demersurilor necesare pentru plata creanţelor salariale, o copie a acestei notificări ataşându-se la cererea adresată agenţiei.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here