Petiţii de ordinul zecilor de mii, la Primăria Târgu-Jiu

557

Pe birourile angajaţilor de la diverse compartimente ale Primăriei Târgu-Jiu au ajuns, în primul semestru al anului trecut, nu mai puţin de 22.980 de documente înregistrate la Centrul pentru Informarea Cetăţenilor. Situaţia privind solicitările ori nemulţumirile cetăţenilor a fost prezentată în cadrul ultimei şedinţe ordinare de Consiliu Local.

Dintre acestea, 15.931 au fost soluţionate favorabil, 98 parţial favorabil, 780 nefavorabil, 5.096 au fost documente interne, iar 1.075 sunt în curs de rezolvare. Chiar dacă personalul primăriei şi-a dat silinţa pentru soluţionarea problemelor cetăţenilor, 465 dintre aceştia s-au prezentat în audienţe solicitând rezolvarea unor probleme către alte unităţi din subordinea Primăriei Târgu-Jiu: Serviciul Gospodărie Comunitară 225; Serviciul Urbanism şi Amenajarea Teritoriului 25; Direcţia Tehnică 17; Direcţia Resurse Umane 30; Compartimentul îndrumare asociaţii de proprietari 20; Altele 148 (Concesionări, Poliţia Locală, probleme personale).
Cetăţenii prezenţi la audienţe au solicitat locuinţe, locuri de muncă, amenajarea parcurilor şi a spaţiilor verzi aferente blocurilor de locuinţe, ajutor social, utilităţi. În cadrul audienţelor organizate pentru rezolvarea solicitărilor adresate pe probleme legate de legile fondului funciar s-au prezentat în semestrul II din 2016 un număr de 104 persoane ale căror probleme au fost supuse analizei comisiei locale.

Telefonul 984, apelat de 1.112 ori
Centrul pentru Informarea Cetăţenilor răspunde şi de gestionarea sesizărilor adresate la Telefonul Cetăţeanului – 984, prin preluarea mesajelor şi transmiterea acestora la serviciile de specialitate. La acest telefon au fost înregistrate în ultimele şase luni ale lui 2016 un număr de 1.112 propuneri şi sesizări. 304 dintre acestea erau legate de atribuţiile Serviciului Gospodărie Comunitară, 412 au fost transmise către SC Edilitara, 108 au ajuns la SC Aparegio, Direcţia Tehnică a primit 190, iar Poliţia Locală 77.
Cele mai multe înregistrări primite la Telefonul Cetăţeanului sesizează apariţia unor disfuncţionalităţi la iluminatul public – becuri arse în diverse zone ale oraşului care au fost rezolvate în cel mult 24 de ore, defecţiuni la sistemul de iluminat stradal şi montarea unor lămpi în anumite zone ale oraşului, solicitarea intervenţiei compartimentului de gestionare a câinilor fără stăpân, sesizări cu privire la executarea unor lucrări de construire fără autorizaţiile necesare, indicatoare de circulaţie rupte sau căzute, asfaltarea şi plombarea gropilor din carosabil, solicitări pentru cosirea ierbii sau toaletarea copacilor şi a gardului viu, disconfort din cauza muzicii de la terase şi restaurante, maşini abandonate ori parcate în locuri nepermise.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here