Protest spontan la Transloc! Transportul în comun, paralizat   

611

Angajaţii societăţii de transport în comun de pe raza municipiului Târgu-Jiu, SC Transloc SA, au declanşat, joi dimineaţă, un protest spontan, aceştia refuzând să mai efectueze cursele pe rutele din oraş şi localităţile componente.

Oamenii sunt nemulţumiţi de faptul că salariile încasate lună de lună sunt unele mici. La discuţii cu protestatarii s-a aflat şi primarul municipiului Târgu-Jiu, Marcel Romanescu. Greva angajaţilor Transloc a fost una neaşteptată în ciuda faptului că anul trecut societatea a avut venituri de 7.665,125 de lei. La polul opus, la finele anului 2016, Transloc SA a declarat cheltuieli de 7.653.125 de lei, profitul brut rezultat fiind de 12.000 de lei.

De altfel, numai din încasările pe biletele şi abonamentele eliberate anul trecut călătorilor, firmei Transloc i-a intrat în conturi suma totală de 2.510.023 de lei.

Un semnal de alarmă legat de starea deplorabilă a societăţii a fost tras în vara acestui an şi de către Viorel Salvador Caragea, la acea vreme aflat în cursa electorală pentru Primăria Municipiului Târgu-Jiu, mandat obţinut după scrutin de către liberalul Marcel Romanescu: “Transportul în comun din Târgu-Jiu este deplorabil, din toate punctele de vedere. Arată doar faptul că nevoile reale ale cetăţeanului nu reprezintă nici pe departe o prioritate pentru aleşii noştri actuali. Starea lamentabilă a parcului auto, lipsa facilităţilor pentru persoane cu dizabilităţi, automatele de bilete care nu au instrucţiuni în nicio limbă de circulaţie internaţională, amplasamentul „caselor de bilete” (majoritatea în marketuri), precum şi zone întregi neacoperite de trasee ale Transloc relevă clar dezinteresul pentru mobilitate. Pe lângă confortul pe care târgujianul de rând ar trebui să îl aibă în timpul deplasării cu autobuzul/troleibuzul, orice om normal ştie că transportul în comun modern reduce substanţial traficul dintr-un oraş. Vorbim despre atragerea turiştilor străini, dar îi întâmpinăm cu autobuze de pe vremea lui Burebista… Un lucru destul de grav este faptul că stâlpii de susţinere a reţelei electrice, amplasaţi în proximitatea staţiilor de autobuze, reprezintă un pericol pentru integritatea fizică a cetăţeanului. Vă prezint alăturat situaţia financiară a Transloc: 13 şoferi troleibuz şi tot 13 în TESA; aproximativ 25 de miliarde lei vechi încasaţi din bilete şi abonamente; aproximativ 50 de miliarde vechi subvenţie din bugetul local”.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here