Concursul pentru gradațiile de merit, aproape de debut

520

De săptămâna viitoare se va startul concursului pentru acordarea gradațiilor de merit. O primă etapă a acestuia constă în stabilirea numărului de gradații de merit ce vor fi acordate. Dosarele de înscriere la concurs vor putea fi depuse începând cu data de 1 martie.

Potrivit graficului de desfășurare a concursului pentru acordarea gradațiilor de merit, perioda 13-20 februarie este rezervată detalierii punctajelor aferente criteriilor de către comisia paritară de la nivelul inspectoratului școlar, stabilirea numărului gradațiilor de merit și a punctajului minim pe categorii de personal și pe discipline de învățământ, urmând ca în perioada 22-28 februarie aceste detalii să fie comunicate în teritoriu. Cei care doresc să participe la concurs au la dispoziție perioada 1 – 17 martie pentru a-și întocmi și depune dosarele și a obține avizele la nivelul unității de învățământ, urmând ca în perioada 20 – 31 martie să se desfășoare etapa de depunere a dosarelor care conțin documentele justificative privind activitatea candidatului respectiv la secretariatul/registratura inspectoratului școlar. Aceste dosare vor fi analizate, în perioada 3 – 25 aprilie, de către inspectorul școlar care coordonează disciplina, cu consultarea consiliului consultativ; ca urmare a acestei analize va fi elaborat raportul referitor la activitatea candidatului în specialitate. Comisia de evaluare a dosarelor le va verifica și le va acorda punctaje în perioada 27 aprilie – 17 mai, iar lista cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării va fi afișată la avizierul inspectoratului școlar în cursul zilei de 19 mai. În aceeași zi, dar și în cursul zilei de 22 mai, candidații nemulțumiți de punctajele ce le-au fost acordate pot depune contestații. Acestea urmează a fi soluționate în perioada 23-25 mai, pentru ca rezultatele finale ale concursului să fie validate în cursul zilei de 26 mai. Reamintim că la concursul pentru acordarea gradației de merit poate participa: personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare și control din învățământul preuniversitar de stat, angajat cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau pe perioadă determinată, cu o vechime în învățământul preuniversitar de cel puțin patru ani, cu calificativul ”Foarte bine” în fiecare an școlar din perioada evaluată și performanțe deosebite în inovare didactică, în pregătirea preșcolarilor sau a elevilor, prevenirea și combaterea abandonului școlar și a părăsirii timpurii a școlii, în integrarea copiilor cu nevoi speciale în învățământul de masă, în progresele școlare ale elevilor în risc de abandon școlar, în inițierea și managementul unor proiecte școlare care au condus la consolidarea culturii școlare centrate pe progres, cooperare și incluziune. La concurs mai poate participa și personalul didactic auxiliar din învățământul preuniversitar de stat, angajat cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau pe perioadă determinată, cu o vechime în învățământul preuniversitar de cel puțin patru ani, cu performanțe în activitate și calificativul ”Foarte bine” în fiecare an școlar din perioada evaluată. Personalul didactic din învățământ care beneficiază de gradație de merit până la 31 august 2017 poate participa la un nou concurs. Numărul maxim de gradații care pot fi acordate reprezintă 16% din totalul posturilor didactice auxiliare, respectiv 16% din totalul posturilor didactice de predare, de conducere, de îndrumare şi control existente la nivelul inspectoratului școlar. Potrivit prevederilor în vigoare, cuantumul gradației de merit se determină prin aplicarea procentului de 25% la salariul de bază pentru fiecare beneficiar în parte. Potrivit noii metodologii de acordare a gradațiilor de merit, în evaluarea dosarelor candidaților sunt luate în calcul patru criterii majore al căror punctaj maxim însumat reprezintă 100 de puncte: activități complexe cu valoare instructiv-educativă (70 de puncte), performanțe deosebite în inovarea didactică/managerială (10 puncte), activităţi extracurriculare şi implicarea în proiecte (15 puncte) și contribuția la dezvoltarea instituțională (5 puncte). Astfel, în cadrul criteriului activităților complexe cu valoare instructiv-educativă vor fi punctate și rezultatele deosebite obținute în pregătirea preșcolarilor și a elevilor din medii dezavantajate, cu cerinţe educaţionale speciale și cu alte dificultăți de învățare, precum și inițierea și aplicarea unor proiecte didactice inovatoare pentru progres în învățare a fiecărui copil, inclusiv a celor aflați în risc de abandon școlar și a copiilor cu cerințe educaționale speciale. De asemenea, se pot acorda puncte pentru inițierea și aplicarea unor proiecte didactice inovatoare la clasele în regim simultan, pentru progres în învățare a fiecărui copil, inclusiv a celor aflați în risc de abandon școlar și a copiilor cu cerințe educaționale speciale. Suplimentar, în cadrul criteriului privind performanțe deosebite în inovarea didactică/managerială a fost introdus un nou indicator: elaborarea/ susținerea de programe de formare sau de dezvoltare profesională inovatoare pentru cadrele didactice care lucrează cu preșcolari/elevi aparținând grupurilor dezavantajate/vulnerabile. Gradația de merit se atribuie începând cu data de 1 septembrie 2017.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here