Elevii din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, evaluaţi în mai şi iunie

480

În 2015, startul Evaluărilor Naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a va fi dat în luna mai. Primii evaluaţi vor fi elevii de clasa a II-a, urmaţi de cei de clasa a IV-a şi cei de clasa a VI-a.

Ministerul Educaţiei a publicat Metodologia de organizare şi desfăşurare a Evaluărilor Naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2014-2015, precum şi calendarul acestora. Aceste evaluări vor debuta în luna mai iar primii testaţi vor fi elevii de clasa a II-a. Pe 18 şi 19 mai, aceştia vor fi testaţi la Limba română, scris şi citit, iar pe 20 mai la Matematică. Competenţele fundamentale dobândite în ciclul primar de elevii de clasa a IV-a vor fi evaluate în perioada 26 – 28 mai. Aceştia vor fi testaţi la Limba română, Matematică şi Limba maternă. Ultimii evaluaţi vor fi elevii de clasa a VI-a. Pe 2 iunie aceştia vor susţine testul la Limbă şi comunicare, iar pe 3 iunie pe cel la Matematică şi Ştiinţe ale naturii. Elevii de clasa a II-a vor avea 30 de minute la dispoziţie pentru a rezolva testele, iar cei de clasele a IV-a şi VI-a 60 de minute.

Testele elevilor, evaluate de profesorii din şcoală
Evaluările se desfăşoară în timpul orelor de curs, în funcţie de programul fiecărei şcoli. La clasa a VI-a, comisiile judeţene trebuie să stabilească un interval orar unic pentru desfăşurarea testelor, pentru toate şcolile din judeţ. La clasa a II-a, elevilor le vor fi date testele şi vor fi supravegheaţi de învăţătoarea de la clasă. La clasele a IV-a şi a VI-a, administratorul de test este un profesor care nu preda la clasa respectiva. Sălile în care se desfăşoară evaluările sunt, de regulă, sălile de clasă în care elevii clasei învaţă în mod obişnuit, iar copiii se aşează în bănci în aceeaşi ordine pe care o respectă la ore. Testele la care au răspuns copiii sunt evaluate în şcoală, de către profesorii din şcoala respectivă. Fiecare test de la clasele a II-a şi a IV-a este evaluat de către doi profesori, dintre care unul este învăţătorul de la clasă. La clasele a VI-a, testele de „Limbă şi comunicare” sunt evaluate de echipe formate din doi profesori – unul cu specialitatea Limba şi literatura română şi celălalt cu specialitatea Limba modernă. Tot la clasele a VI-a, testele de „Matematică şi Ştiinţe ale naturii” sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, unul cu specialitatea Matematică, al doilea cu specialitatea Fizică, iar al treilea cu specialitatea Biologie.

Notele nu vor fi trecute în catalog
Ca şi anul trecut, rezultatele acestor evaluări nu vor fi făcute publice şi nici nu vor fi trecute în catalog, însă vor fi valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, şi informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai acestora asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here