Noi opţionale pentru elevi

494

Începând cu anul şcolar 2014 – 2015, elevii din clasele III-IV vor putea învăţa la şcoală mai multe despre arhitectură, în timp ce elevii de la liceele de muzică vor studia istoria jazzului. Asta după ce ministrul Educaţiei a aprobat prin ordin ministru programa şcolară a trei noi discipline: „De-a arhitectura. Educaţie pentru arhitectură şi mediu construit”, „Muzică vocală de jazz – muzică uşoară” şi „Istoria Jazzului”.

Disciplina opţională „De-a arhitectura. Educaţie pentru arhitectură şi mediu construit” se adresează elevilor din clasele a III-a şi a IV-a. Timp de o oră pe săptămână, elevii acestor clase pot afla informaţii despre modul în care se construieşte mediul, dar şi elemente minimale de arhitectură. Programa propune şi activităţi în aer liber, centrate pe identificarea în realitate a conceptelor învăţate în clasă. Anterior adoptării, a existat un proiect de programă şcolară, pilotat în cinci şcoli din Bucureşti, pe parcursul anului şcolar 2012 – 2013. „Proiectul a fost elaborat în colaborare cu specialiştii din Ordinul Arhitecţilor din România, Asociaţia Arhitectura şi specialiştii Departamentului de Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universităţii Bucureşti”, se precizează într-un comunicat de presă al Ministerului Educaţiei Naţionale. Au fost aprobate, de asemenea, şi programele şcolare pentru învăţământul liceal, curriculum diferenţiat, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Muzică, destinate disciplinelor opţionale „Muzică vocală de jazz – muzică uşoară” şi „Istoria Jazzului”. Prima disciplină vizează elevii din ciclul liceal, clasele IX-XII, iar cea de-a doua, elevii din clasele a XI-a şi a XII-a. „În cadrul disciplinei „Muzică vocală de jazz – muzică uşoară”, elevii vor aprofunda genurile şi formele muzicale specifice: Ragtime, Blues, Boogie – Woogie, Bebop, jazz afro-brazilian etc. În plus, elevii îşi pot dezvolta competenţe specifice precum interpretarea vocală creativ – expresivă şi vor realiza acompaniamente vocal – instrumentale solo sau în grup. Disciplina „Istoria Jazzului” este axată pe prezentarea originilor şi contextului istoric al apariţiei jazzului, iar liceenii cărora li se adresează vor învăţa să opereze cu concepte şi termeni specifici, dar şi să identifice forme de expresie artistică în muzică, literatură şi dans”, se precizează în acelaşi comunicat. Programele se aplică începând cu anul şcolar 2014 – 2015.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here