Simularea Evaluării Naţionale, la final

407

Elevii de clasa a VIII-a din Gorj au susţinut ieri cea de-a doua şi ultima probă din cadrul simulării examenului de Evaluare Naţională – proba la Matematică. Ca şi în cazul simulării probei la Limba şi literatura română, nu s-au înregistrat incidente, însă numărul absenţilor a fost mai mare ieri.

Simulările au fost organizate întocmai ca examenul de la vară: elevii au stat câte unul în bancă, au avut doi supraveghetori în sală, coli speciale de examen pe care şi-au trecut numele şi au fost monitorizaţi cu ajutorul camerelor de supraveghere care au fost activate pe parcursul celor două ore (09:00-11:00) cât au susţinut testarea. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean Gorj, la nivelul judeţului nostru nu s-au înregistrat incidente pe parcursul simulării probelor din cadrul examenului de Evaluare Naţională. Dacă de la proba scrisă la Limba şi literatura română au absentat 88 de elevi, la proba scrisă la matematică, din cei 3860 de elevi înscrişi, s-au prezentat 3759, înregistrându-se un număr de 101 absenţi. Elevii au primit trei subiecte.
La primul subiect au avut de rezolvat un exerciţiu cu puteri, o fracţie, dar şi o problemă de geometrie unde trebuiau să determine un unghi dintr-un cub. Un ultim subpunct din primul subiect a constat într-o adunare simplă, prin care elevii trebuiau să calculeze numărul total al elevilor de clasa a VIII-a dintr-o şcoală. La cel de-al doilea subiect, elevii au primit cinci cerinţe dintre care de desenat o prismă pe foaia de hârtie, de calculat radicali si de verificat rezultatul unei fracţii. Cel de-al treilea subiect primit consta în mai multe probleme de geometrie. La un prim subpunct elevii aveau de calculat dimensiunea unei table de şah. Un alt subpunct o piramida pentru care trebuiau să determine mai multe unghiuri.
Rezultatele obţinute de elevi la simularea Evaluării Naţionale vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare. Aceste rezultate nu vor fi trecute în catalog.
Afişarea rezultatelor este programată pentru data de 7 martie. Ministerul Educaţiei arată că simulările au ca scop pe de o parte  familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naţionale, dar şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here