Simulări şi evaluări naţionale, în semestrul II

353

Săptămâna viitoare va debuta cel de-al doilea semestru al anului şcolar 2014 – 2015, un semestru ce se anunţă a fi unul destul de agitat pentru elevii gorjeni, pe care îi aşteptă evaluări şi simulări ale examenelor naţionale.

Lunile februarie şi martie vor aduce simulări pentru elevii de clasa a VIII-a şi cei din anii terminali de liceu. Primii care vor trece prin febra examenelor vor fi elevii din ultimul an de gimnaziu, care vor susţine simularea Evaluării Naţionale în ultima săptămână din luna februarie, mai exact în perioada 23 – 25 februarie. Aceştia îşi vor testa cunoştinţele acumulate în timpul anilor de şcoală la disciplinele Limba şi literatură română, Matematică şi Limba şi literatura maternă (în cazul elevilor aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă). Urmează apoi simularea probelor scrise din cadrul examenului de Bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a, simulare ce se va desfăşura după următorul calendar: Limba şi literatura română (2 martie), Limba şi literatura maternă (3 martie), proba obligatorie a profilului (4 martie) şi, doar pentru elevii claselor a XII-a, proba la alegere a profilului şi specializării (6 martie). Toate probele sunt scrise. Rezultatele simulării examenului de Evaluare Naţionale vor fi afişate în cursul zilei de 6 martie iar cele ale simulării Bacalaureatului pe 12 martie. Simulările au un dublu scop: familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naţionale, respectiv a unui examen de bacalaureat naţional şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/liceale. În acest sens, rezultatele simulărilor vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Evaluări Naţionale în mai şi iunie
Şi pe elevii mai mici îi aşteaptă examene în cel de-al doilea semestru al acestui an şcolar. Este vorba de Evaluările Naţionale, care se dau la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. Aceste evaluări vor debuta în luna mai iar primii testaţi vor fi elevii de clasa a II-a. Pe 18 şi 19 mai, aceştia vor fi testaţi la Limba română, scris şi citit, iar pe 20 mai la Matematică. Competenţele fundamentale dobândite în ciclul primar de elevii de clasa a IV-a vor fi evaluate în perioada 26 – 28 mai. Aceştia vor fi testaţi la Limba română, Matematică şi Limba maternă. Ultimii evaluaţi vor fi elevii de clasa a VI-a. Pe 2 iunie aceştia vor susţine testul la Limbă şi comunicare, iar pe 3 iunie pe cel la Matematică şi Ştiinţe ale naturii. Elevii de clasa a II-a vor avea 30 de minute la dispoziţie pentru a rezolva testele, iar cei de clasele a IV-a şi VI-a 60 de minute. Evaluările se desfăşoară în timpul orelor de curs, în funcţie de programul fiecărei şcoli. La clasa a VI-a, comisiile judeţene trebuie să stabilească un interval orar unic pentru desfăşurarea testelor, pentru toate şcolile din judeţ. La clasa a II-a, elevilor le vor fi date testele şi vor fi supravegheaţi de învăţătoarea de la clasă.
La clasele a IV-a şi a VI-a, administratorul de test este un profesor care nu predă la clasa respectivă. Testele la care au răspuns copiii sunt evaluate în şcoală, de către profesorii din şcoala respectivă. Fiecare test de la clasele a II-a şi a IV-a este evaluat de către doi profesori, dintre care unul este învăţătorul de la clasă. La clasele a VI-a, testele de „Limbă şi comunicare” sunt evaluate de echipe formate din doi profesori – unul cu specialitatea Limba şi literatura română şi celălalt cu specialitatea Limba modernă.
Tot la clasele a VI-a, testele de „Matematică şi Ştiinţe ale naturii” sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, unul cu specialitatea Matematică, al doilea cu specialitatea Fizică, iar al treilea cu specialitatea Biologie. Ca şi anul trecut, rezultatele acestor evaluări nu vor fi făcute publice şi nici nu vor fi trecute în catalog, însă vor fi valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, şi informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai acestora asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here