Pulsul Zilei

Structura anului şcolar 2015 – 2016

 | 17 iunie 2015, 00:00 | 0 comentarii | 

Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice a publicat un proiect de ordin privind structura anului şcolar 2015-2016. Potrivit documentului, următorul an şcolar va avea 36 de săptămâni de cursuri şi se va încheia pe 17 iunie 2016.

Semnatura eletronica CertDigital

Primul semestru al anului şcolar 2015 – 2016 va începe pe 14 septembrie 2015 şi se va încheia pe 29 ianuarie 2016. Preşcolarii şi elevii din învăţământul primar vor avea o vacanţă în perioada 31 octombrie – 8 noiembrie 2015; vacanţa de iarnă este programată în intervalul 19 decembrie 2015 – 3 ianuarie 2016, iar cea intersemestrială în perioada 30 ianuarie – 7 februarie 2016. Cursurile semestrului II vor începe pe 8 februarie 2016 şi se vor încheia pe 17 iunie 2016, cu o vacanţă de primăvară programată în intervalul 9 aprilie – 17 aprilie 2016. Tezele din primul semestru se vor susţine până la data de 18 decembrie 2015, iar cele din semestrul al II-lea până la data de 20 mai 2016. Excepţie de la acest calendar fac clasele a VIII-a şi a XII-a. La clasa a VIII-a, anul şcolar are 36 de săptămâni, iar durata cursurilor este de 35, o săptămână fiind dedicată desfăşurării Evaluării Naţionale. La clasa a XII-a, anul şcolar are 37 de săptămâni, din care durata cursurilor este de 33, iar patru săptămâni sunt dedicate bacalaureatului.

„Şcoala altfel”, în perioada 4 – 8 aprilie 2016
Anul viitor, programul „Şcoala altfel”, dedicat activităților educative extracurriculare și extrașcolare, se va desfăşura în perioada 4 – 8 aprilie. În vederea elaborării programului de activități, în timpul primului semestru, se vor solicita propuneri elevilor, la orele de dirigenție, și cadrelor didactice, în cadrul şedinţelor comisiilor metodice, părinţilor, în cadrul şedinţelor cu părinţii, precum şi reprezentanţilor autorităţilor administraţiei publice locale/ai comunităţii, în cadrul şedinţelor consiliului de administraţie.
După colectarea propunerilor se vor desfășura dezbateri în colectivele de elevi, în consiliul elevilor, în consiliul profesoral și în comitetul reprezentativ al părinților, în vederea adoptării programului agreat de majoritatea elevilor şi a cadrelor didactice. Se recomandă elaborarea unor proiecte la nivelul grupelor de preșcolari/claselor, al grupurilor de clase sau al unității de învățământ, care să urmărească și să permită realizarea unor obiective educaționale prin activități care, în programul normal din perioada cursurilor, nu se pot derula.
Tipurile de activități care pot fi organizate în cadrul programului „Școala altfel” pot include: activități culturale, activități tehnico-științifice, activități sportive, activități de educație pentru cetățenie democratică, pentru promovarea valorilor umanitare (inclusiv voluntariat, caritate, implicare activă în societate, responsabilitate socială, relații și comunicare etc.), activități de educație pentru sănătate și stil de viață sănătos (inclusiv referitoare la dependență de calculator, siguranță pe internet etc.), activități de educație ecologică și de protecție a mediului (inclusiv colectare selectivă, economisirea energiei, energie alternativă etc.), activități de educație rutieră, PSI, educație pentru reacții corecte în situații de urgență etc..
R.L.

Articole asemanatoare



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECO JURNAL