Bătălia pentru gradaţiile de merit începe în martie

466

Cadrele didactice care vor să primească gradaţie de merit începând cu data de 1 septembrie 2015 trebuie să îşi depună dosarul şi să obţină avizul şcolii până la data de 20 martie. Dascălii selectaţi vor primi un spor de 25% din salariul de bază timp de cinci ani.

Potrivit calendarului stabilit de Ministerul Educaţiei, în perioada 2 – 20 martie 2015, cadrele didactice care doresc să primească gradaţii de merit trebuie să întocmească şi să depună la conducerea unităţii de învăţământ/conexe/instituţiei de învăţământ în care au funcţionat în perioada 1 septembrie 2009—31 august 2014 dosarul întocmit în vederea participării la concursul pentru obţinerea gradaţiei de merit. Acest dosar trebuie să conţină următoarele documente: opisul dosarului, în două exemplare, dintre care unul se restituie candidatului, cu semnătura sa şi a conducerii unităţii de învăţământ, în care sunt consemnate documentele existente, cu precizarea paginilor aferente; fişa de (auto)evaluare pentru gradaţie de merit, elaborată de inspectoratul şcolar, la categoria de personal didactic la care candidează, cu punctajul completat la rubrica (auto)evaluare; raportul de activitate, pentru perioada 1 septembrie 2009—31 august 2014; declaraţia pe propria răspundere, prin care se confirmă că documentele depuse la dosar aparţin candidatului şi că prin acestea sunt certificate activităţile desfăşurate; documentele justificative, grupate pe criteriile şi subcriteriile din fişa de (auto)evaluare pentru gradaţie de merit, elaborată de inspectoratul şcolar, la categoria de personal didactic la care candidează, certificate „conform cu originalul” de către conducerea unităţii de învăţământ la care candidatul depune dosarul. Depunerea dosarelor care conţin documentele justificative privind activitatea candidatului respectiv la secretariatul/registratura inspectoratului şcolar este programată între 23-31 aprilie, analiza dosarelor de către inspectorul şcolar de specialitate este stabilită între 1-22 aprilie, verificarea dosarelor şi acordarea punctajelor de către comisia de evaluare a dosarelor depuse în vederea acordării gradaţiei de merit în perioada 23 aprilie-13 mai.

Lista cu punctajele, publicată pe 18 mai
În intervalul 14-15 mai se va aproba lista cu punctajele primite iar pe 18 mai rezultatele vor fi afişate la avizierul Inspectoratului Şcolar. Profesorii nemulţumiţi de punctajul obţinut pot depune contestaţii în perioada 19-20 mai care vor fi soluţionate în perioada 21-25 mai. Stabilirea ponderii gradaţiilor de merit pe categorii de personal, precum şi pe discipline de învăţământ în cadrul comisiei paritare de la nivelul inspectoratului şcolar, validarea rezultatelor finale ale concursului de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar şi afişarea acestora la inspectoratele şcolare vor avea loc pe 26-27 mai 2015; între 28-29 mai va fi trimisă la Ministerul Educaţiei lista cu personalul didactic validat în vederea acordării gradaţiei de merit. Pe 11 august va fi emis un ordin al ministrului Educaţiei cuprinzând beneficiarii gradaţiei de merit.

Cine poate participa la concurs
La concursul pentru acordarea gradaţiei de merit poate participa personalul didactic de predare şi personalul didactic de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar de stat, cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau pe perioadă determinată, cu o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin 4 ani, cu performanţe deosebite în inovarea didactică, în pregătirea preşcolarilor sau a elevilor, în pregătirea elevilor distinşi la concursuri şcolare, faza judeţeană şi a municipiului Bucureşti, interjudeţeană, faza naţională şi internaţională, în perioada 1 septembrie 2009 — 31 august 2014, şi calificativul „Foarte bine” în fiecare an şcolar din perioada evaluată, precum şi personalul didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar de stat, cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau pe perioadă determinată, cu o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin 4 ani, cu performanţe în activitate, în perioada 1 septembrie 2009 — 31 august 2014, şi calificativul „Foarte bine” în fiecare an şcolar din perioada evaluată. Numărul maxim de gradaţii care pot fi acordate se calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice şi 16% din totalul posturilor didactice auxiliare existente la nivelul inspectoratului şcolar se scade numărul de gradaţii acordate personalului didactic şi didactic auxiliar aflate în plată, având în vedere că gradaţia de merit se acordă pe o perioadă efectivă de 5 ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de muncă din motive neimputabile angajatului sau de exercitare a unei funcţii publice. Personalul didactic din învăţământ care beneficiază de gradaţie de merit până la 31 august 2015 poate participa la un nou concurs. Anul trecut, la nivelul judeţului Gorj nu au fost acordate gradaţii de merit.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here