Elevii de clasa a VI-a, în focul evaluărilor

549

La nivel național s-a dat, ieri, startul evaluărilor naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Primii care trebuie să treacă de aceste evaluări sunt elevii de clasa a VI-a.

Evaluarea Naţională la clasa a VI-a a început, ieri, cu proba la Limba română şi comunicare, după cum prevăd calendarul şi metodologia de organizare şi desfăşurare a acestor examene, aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, și se va încheia, astăzi, cu proba la Matematică și științe.
Elevii susțin testele în sălile în care îşi desfăşoară activitatea în mod curent. La clasa a VI-a, durata alocată rezolvării subiectelor este de 60 de minute. Subiectele au fost elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. Potrivit metodologiei, testele vor fi evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de cadrele didactice care predau în respectivele şcoli. “Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic”, se prevede în metodologie.

Urmează elevii din clasele a IV-a și a II-a
Elevii de clasa a IV-a vor susţine pe 30 mai proba la Limba română, pe 31 mai – Matematică, 2 iunie – Limba maternă. Ultimii care vor susţine evaluarea sunt elevii de clasa a II-a. Astfel, proba la Limba română scris va avea loc pe 6 iunie, pe 7 iunie (citit), Limba română pentru minorităţile naţionale scris/citit – 7 iunie, Matematică – 8 iunie, Limba maternă – 9 iunie (scris) şi 10 iunie (citit). La clasa a IV-a, durata alocată rezolvării subiectelor este tot de 60 de minute, iar la clasa a II-a de 30 de minute.

Fără note în catalog
Rezultatele obţinute la aceste evaluări nu se vor înregistra în catalogul clasei şi vor fi valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/ reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here