“Împreună pentru tinerii Europei”

567

Colegiul Naţional “Spiru Haret” din Târgu-Jiu are, pentru a patra oară, o echipă de elevi înscrisă în Concursul Naţional EUROSCOLA. De fiecare dată a câştigat situându-se printre primele 12 licee din ţară (cea mai bună poziţie în clasament a obţinut-o în anul 2010- locul II).

Între cei 24 de elevi care alcătuiesc echipa actuală se află 10 olimpici naţionali, la limba engleză, limba franceză, limba italiană, limba română, informatică, tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, chimie şi religie. Elevii, coordonaţi de d-nele profesoare Carmen Cosmulescu şi Florina Fluturaş au implementat în perioada mai-septembrie 2014 un proiect cu titlul “Împreună pentru tinerii Europei”. Tema concursului a fost stabilită de Biroul de Informare al Parlamentului European din Bucureşti în colaborare cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Elevii au fost provocaţi să întocmească un raport la o iniţiativă legislativă a Comisiei Europene şi au simulat desfăşurarea unei şedinţe plenare ordinare a Parlamentului European. Grupul ţintă al proiectului au fost cei peste 900 de liceeni din CNSH. Pentru ca aceştia să afle cât mai multe informaţii despre instituţiile europene şi rolul lor în viaţa cetăţenilor şi în mod deosebit despre preocupările legate de combaterea şomajului în rândul tinerilor, echipa Euroscola CNSH 2014 a desfăşurat o serie de activităţi: întâlnire cu colegii cu drept de vot înainte de alegerile europarlamentare, pentru a-i convinge pe aceştia să participe în număr cât mai mare la vot; distribuirea unor broşuri cu informaţii utile pentru absolvenţi înainte de a se înscrie în învăţământul superior sau în vederea căutării unui loc de muncă; interviuri cu absolvenţi de facultăţi pentru a înţelege problemele cu care aceştia se confruntă atunci când se află faţă în faţă cu angajatorii lor, etc. Elevii implicaţi în proiect s-au informat în legătură cu procedurile Parlamentului European pentru a înţelege care este drumul parcurs de la o iniţiativă legislativă până la adoptarea unei rezoluţii. Ei şi-au manifestat creativitatea şi entuziasmul în realizarea activităţilor şi produselor proiectului şi au interacţionat cu colegii lor de liceu, cu profesorii, cu absolvenţi şi cu alte persoane necunoscute considerate de ei ca fiind beneficiari direcţi sau indirecţi ai activităţilor lor. “La început, nu credeam că mă voi acomoda uşor cu colegii din diferite clase şi că vom lucra bine în echipă. A fost o experienţă inedită pentru că mi-am descoperit calităţi pe care nu le conştientizam înainte”, a spus Ana-Maria Gavrilescu, elevă în clasa a XI-a. “Aproape m-am speriat când am aflat tema proiectului. Nu prea îmi dădeam seama ce vor de la noi. Dar, după ce am studiat site-ul Parlamentului European, citind despre felul cum funcţionează, care sunt procedurile, am început să înţeleg. Şi, încet-încet, ne-au venit şi idei pentru activităţi. A fost interesant”, a spus şi Cristina Morie, elevă în clasa a XI-a. Peste o lună şi jumătate vor afla rezultatul concursului.
C.P.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here