În primele zece luni ale anului, Telefonul Copilului de la DGASPC Gorj a sunat de 93 de ori

640

De la începutul anului, până la data de 31 octombrie, 93 de sesizări s-au primit la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Gorj, prin Telefonul Copilului. Aceste sesizări vizau 142 de copii; 54 de apeluri făceau referire la cazuri din mediul rural. Din totalul sesizărilor, 17 s-au confirmat. Măsurile luate au fost plasament în regim de urgenţă într-un centru rezidenţial sau plasament la asistent maternal profesionist.

Compartimentul “Telefonul Copilului” 0253/983 din cadrul DGASPC Gorj este disponibil permanent, 24 de ore/zi, şapte zile pe săptămână, inclusiv în perioada sărbătorilor legale, iar taxarea este gratuită pentru clienţi. Telefonul Copilului primeşte semnalările cu privire la situaţiile de abuz, neglijare şi exploatare a copilului, asigură consilierea telefonică în aceste situaţii şi intervine prompt în cazurile urgente prin intermediul echipei mobile. Angajaţii acestui compartiment al DGASPC dezvoltă activităţi de informare şi promovare a serviciilor oferite în interesul superior al copiilor expuşi la abuz, neglijare şi exploatare; de asemenea, ei evaluează nevoile imediate ale clientului şi potenţialul de risc privind expunerea copilului la abuz, neglijare şi exploatare şi asigură clienţilor asistenţă şi consiliere pentru depăşirea situaţiilor de criză şi soluţionarea adecvată a cazurilor expuse sau semnalate de către aceştia. În urma fiecărui apel, angajaţii Compartimentului “Telefonul Copilului” semnalează de îndată cazurile sesizate departamentului de specialitate din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj.

Peste 90 de apeluri, în 10 luni
În primele zece luni ale anului, 93 de sesizări s-au primit la Telefonul Copilului din cadrul DGASPC Gorj, din care 54 provin din mediul rural. “Am avut 93 de sesizări, ce vizau 142 de copii; 54 dintre sesizări proveneau din mediul rural. S-au sesizat probleme de neglijare, abuz fizic şi violenţă în familie. 17 cazuri au fost confirmate”, a declarat Mircea Andrei, directorul adjunct al DGASPC Gorj.
Cât priveşte măsurile luate de specialiştii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj, directorul Mircea Andrei spune că “măsurile luate au fost de plasament în regim de urgenţă la Centrul de primire în regim de urgenţă a copilului abuzat, neglijat şi exploatat şi în asistenţă maternală.”
Pe parcursul anului trecut, la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Gorj, s-au înregistrat 94 de sesizări prin Telefonul Copilului. Acestea făceau referire la 162 de copii, 121 fiind din mediul rural.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here