IȘJ Gorj, oficial fără inspector școlar general adjunct

775

Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Gorj a rămas, în mod oficial, fără inspector școlar general adjunct. Profesoara Maria Cochină, cea care ocupa această funcție cu delegație, a revenit la catedră, iar până în prezent nu a fost numit un alt inspector școlar general adjunct.

De la începutul acestei săptămâni, Inspectoratul Școlar Județean Gorj nu mai are inspector școlar general adjunct. ”Detașarea doamnei Maria Cochină în funcția de inspector școlar general adjunct a încetat cu data de 17 octombrie. Conform ordinului Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice, doamna se întoarce la catedra rezervată de la Colegiul Național ”Tudor Vladimirescu” din Târgu-Jiu”, a precizat Georgeta Popescu, purtătorul de cuvânt al IȘJ Gorj. Ministerul Educației a organizat concurs pentru funcția de inspector școlar general adjunct din cadrul IȘJ Gorj chiar luna trecută. La concurs s-au înscris cinci candidați: Bogdan Constantin, Romeo Prunescu, Daniel Mocioi, Maria Ganea și Maria Cochină. Dosarele a trei dintre aceștia – Maria Cochină, Romeo Prunescu și Maria Ganea – au fost însă respinse de MENCȘ, astfel că în cursă au rămas doar doi candidați: Daniel Mocioi și Bogdan Constantin. Niciunul dintre cei doi nu a reușit însă să treacă cu brio de toate probele. Pentru a promova concursul, aceștia trebuiau să treacă de trei probe: evaluarea curriculumului vitae, rezolvarea unui test-grilă și susținerea unui interviu în fața comisiei de concurs. În cadrul primei probe s-au analizat și s-au evaluat rezultatele obţinute în educaţie şi formare, aptitudinile şi competenţele personale ale candidatului. În cadrul celei de-a doua probe, candidații au trebuit să rezolve un test-grilă, utilizând calculatorul, în maximum 50 de minute; această probă a constat în ”rezolvarea a 10 itemi de management educaţional şi de legislaţie şcolară, dintre care 4 itemi de management educaţional în limba română, 2 itemi de management educaţional în limba străină aleasă de candidat şi 4 itemi de legislaţie şcolară în limba română, fiecare item rezolvat corect fiind punctat cu 0,85 puncte” și ”expedierea la o adresă de e-mail indicată de comisia de concurs a testului-grilă rezolvat, punctată cu 1,50 puncte”. În cadrul celei de-a treia probe, cea a interviului, s-au apreciat aspecte privind: calitatea şi susţinerea ofertei manageriale (originalitatea, specificitatea, adecvarea la situaţiile concrete din judeţ, precum şi răspunsurile la întrebările referitoare la inspecţia şcolară, procesele de asigurare a calităţii, aplicarea legislaţiei generale şi specifice în toate domeniile funcţionale inspectoratului şcolar, în conformitate cu atribuţiile ce îi revin, managementul educaţional şi normele deontologice specifice profesiei şi funcţiei), și prezentarea studiului de caz (analiza unei/unor situaţii concrete dificile/dilematice/de criză întâlnite la nivelul judeţului şi prezentarea unor posibile strategii manageriale pentru soluţionarea acestora).
R.L.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here