Peste 164.000 de gorjeni şi-au activat cardurile de sănătate

444

Conducerea Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Gorj confirmă că peste 164.000 de asiguraţi din judeţul nostru aveau cardurile activate la sfârşitul săptămânii trecute. Odată cu obligativitatea utilizării acestuia, numărul persoanelor care solicită activarea creşte simţitor.

De la 1 mai 2015, cardul naţional de sănătate a devenit obligatoriu. La nivelul judeţului Gorj, au fost emise 254.201 de carduri, dintre care 13.149 au fost returnate Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Gorj, după acţiunea de distribuire prin Poşta Română; câteva mii au fost ridicate de titulari.
La nivelul judeţului nostru au fost activate, până în prezent peste 164.000 de carduri. Nu mai puţin de 1.207 persoane au achitat taxa pentru eliberarea duplicatului. În acelaşi timp, mai mulţi gorjeni l-au refuzat pe motive religioase. “Avem aproape 164.221 carduri iniţializate, 1.207 plătite pentru obţinerea duplicatului. Cât priveşte cardurile refuzate, avem 198 de cereri de respingere pe motive religioase şi nu numai”, a confirmat Daniel Bondoc, preşedintele Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Gorj.

Cardurile încă mai pot fi ridicate de la CJAS
Reprezentanţii Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate au distribuit 6.300 de carduri către medicii de familie, urmând ca aceştia să le distribuie, la rândul lor, titularilor. Gorjenii care încă nu şi-au activat cardurile de sănătate o vor face în momentul în care se vor prezenta la medic pentru consult sau pentru eliberarea unei reţete.
Asiguraţii care încă nu au intrat în posesia cardului naţional de sănătate se pot prezenta la sediul CJAS Gorj. La ora actuală, aproximativ trei mii de carduri se află încă la sediul CJAS Gorj aşteptând să fie ridicate de asiguraţi; acestea se eliberează titularului în baza actului de identitate şi a semnăturii persoanei în cauză sau reprezentantului legal al acestor persoane în baza buletinului şi declaraţiei pe propria răspundere. Eliberarea cardului se face la sediul CJAS Gorj, strada Prahova nr. 5, Târgu-Jiu, de luni până joi, în intervalul orar 08.30 – 14.00.

Deblocarea cardurilor de sănătate
Odată activat, cardul de sănătate va fi prezentat ori de câte ori asiguratul apelează la furnizorii aflaţi în contract cu casa de asigurări de sănătate, pentru servicii medicale sau farmaceutice. Furnizorul va introduce cardul în cititor, iar asiguratul va tasta codul pin. Dacă asiguratul tastează greşit, de cinci ori consecutiv, se blochează. În această situaţie, medicul va telefona la numărul de helpdesk 021.202.6995, unde se alocă un număr de tichet, iar prin e-mail, la adresa suport.ceas@casan.ro, se dau informaţiile privind cardul blocat.
De asemenea, trebuie precizat faptul că asiguraţii care au primit cardurile cu date personale eronate sau au pierdut/distrus acest document vor solicita eliberarea unui nou card la CJAS. Ei vor primi cu titlu gratuit noul card, în situaţia în care conţine date eronate. Asiguraţii vor plăti contravaloarea serviciilor de producţie şi distribuire prin poştă a noului card în cazul pierderii/distrugerii cardului iniţial, respectiv suma de 15,50 lei. Plata se va face la sediul CJAS.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here