Peste 278.000 de carduri de sănătate, tipărite pentru Gorj

470

Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Gorj a implementat cu succes cardul naţional de sănătate. Pentru judeţul nostru au fost tipărite 278.344 de carduri, ele fiind distribuite în trei tranşe. Nu mai puţin de 253.689 de carduri de sănătate au fost distribuite prin Poşta Română, 13.146 fiind returnate Casei, iar 2.514 de cartele electronice au fost predate la CJAS Gorj aparţinând unor persoane decedate.

La începutul acestei săptămâni, la nivelul judeţului nostru erau activate de către medicii de familie 189.100 de carduri. „La data de 16 noiembrie mai erau nedistribuite 2.652 de carduri; la aceeaşi dată se încasase contravaloarea a 2.192 de carduri duplicat ale asiguraţilor care au pierdut aceste carduri de sănătate. De asemenea, avem 77 de cereri pentru emiterea cardurilor cu defecţiuni tehnice, erori ale informaţiilor înscrise sau cardul nu poate fi utilizat din motive tehnice”, a explicat Daniel Bondoc, preşedintele Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Gorj.

A treia tranşă de carduri, în curs de distribuire
Pentru judeţul nostru au fost tipărite 278.344 de carduri, ele fiind distribuite în trei tranşe. Nu mai puţin de 253.689 de cartele lectronice au fost distribuite prin Poşta Română, 13.146 fiind returnate Casei, iar 2.514 au fost predate la CJAS Gorj aparţinând unor persoane decedate. „La ora actuală se derulează distribuirea celor 11.508 carduri de sănătate repartizate judeţului nostru în cea de-a treia tranşă; distribuirea este efectuată de Poşta Română”, menţionează Bondoc.
Peste 4.000 de carduri au fost predate de Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate titularilor, iar 6.454 au fost predate de CJAS medicilor de familie din judeţ.

Reguli valabile din această toamnă
Asiguraţii care, din motive personale sau religioase, refuză utilizarea cardului, accesul la servicii medicale se va realiza în baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului de sănătate, cu termen de valabilitate de trei luni. În asistenţa medicală primară şi în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate de medicină dentară, utilizarea cartelei electronice se face la momentul acordării serviciilor medicale.
În asistenţa medicală ambulatorie de specialitate, pentru specialităţile clinice documentul va fi utilizat la momentul acordării serviciilor medicale, cu excepţia serviciilor de sănătate conexe actului medical pentru care nu este necesară prezentarea cardului.
Cât priveşte asistenţa medicală ambulatorie de specialitate, pentru specialităţile paraclinice utilizarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate se face astfel: pentru analize de laborator, prezentarea cardului de sănătate se face la momentul recoltării probelor în punctele de recoltare proprii ale furnizorilor de investigaţii paraclinice.
Pentru serviciile paraclinice de microbiologie — examene de urină şi examene de materii fecale, dacă sunt singurele investigaţii recomandate, cardul se utilizează la momentul depunerii probelor la laborator; dacă aceste analize sunt recomandate împreună cu alte analize de laborator, cartela electronică se utilizează la momentul recoltării analizelor de laborator. Pentru examinările de histopatologie și citologie care nu se recoltează la furnizorii de investigaţii paraclinice, probele sunt transmise la laborator însoţite de biletele de trimitere, fără a fi necesară prezentarea cardului de sănătate.
CNAS precizează că pentru serviciile medicale paraclinice — investigaţii de radiologie, imagistică medicală, explorări funcţionale şi medicină nucleară utilizarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate se face la momentul efectuării investigaţiilor.

Utilizarea cardului în spitale
Totodată, în asistenţa medicală spitalicească utilizarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate se face astfel: pentru spitalizarea continuă utilizarea cardului de sănătate se face la internarea şi externarea din spital, cu excepţia următoarelor situaţii: dacă criteriul la internare este urgenţă medico-chirurgicală, la externare din spital pentru cazurile transferate la un alt spital şi la internare, ca şi caz transferat, iar la externare, pentru situaţiile în care s-a înregistrat decesul asiguratului.
Potrivit conducerii Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Gorj, pentru cei care au pierdut cardurile, decontarea serviciilor medicale se va face pe bază de adeverinţe eliberate de CJAS; de asemenea, cei care au refuzat documentele pe motive religioase trebuie să se prezinte la sediul Casei de Asigurări de Sănătate la fiecare trei luni pentru a-şi ridica adeverinţele.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here