Produsele la promoţie, în atenţia Protecţiei Consumatorilor

352

Potrivit lui Mădălin Giurcău, comisar-şef adjunct al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj, în luna august, au fost controlaţi un număr de şapte operatori economici din judeţ, la patru dintre aceştia fiind constatate mai multe abateri, motiv pentru care s-au aplicat patru amenzi în valoare totală de 8.000 lei. De asemenea, au fost dispuse măsuri de oprire temporare de la comercializare a unor produse etichetate necorespunzător, a căror valoare era de 1.255 lei, măsura fiind în vigoare până la remedierea deficienţelor.
„Principalele aspecte urmărite de noi în urma controalelor au fost existenţa unui stoc de produse propus pentru soldare care să fie constituit în prealabil în structura de vânzare respectivă, în spaţiile de vânzare şi depozitele structurii de vânzare, precum şi, după caz, în unul sau mai multe depozite ale comerciantului, cu cel puţin 15 zile înainte de data de debut a vânzării de soldare. Vânzarea de soldare trebuie să aibă loc în structurile de vânzare în care produsele respective erau vândute în mod obişnuit, iar comercianţii trebuie să deţină acte justificative care să ateste că stocul de produse propus pentru soldare a fost constituit cu cel puţin 15 zile înainte de data de debut a vânzării de soldare şi achitat cu cel puţin 30 de zile înainte de această dată”, a declarat Mădălin Giurcău.

Reducerile de preţ, lizibile pentru cumpărători
Conducerea CJPC Gorj precizează că perioadele de soldări trebuie să fie cuprinse în intervalele 15 ianuarie – 15 aprilie pentru marfa de toamnă-iarnă, respectiv 1 august – 31 octombrie pentru produsele de primăvară – toamnă. „În timpul controalele, am verificat şi dacă vânzătorii şi-au anunţat perioadele de soldare la primării, urmând ca anunţul privind soldarea sau lichidarea de stoc să aibă specificat data de debut şi durata acesteia. Comercianţii trebuie să respecte şi prevederile OUG nr. 99/2000 privind vânzările promoţionale, acestea netrebuind să fie efectuate în pierdere, trebuie să se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile, iar produsele promovate trebuie să existe la vânzare pe durata întregii perioade anunţate a vânzărilor promoţionale sau comerciantul va informa consumatorii că oferta este valabilă numai în limita stocului disponibil”, a precizat comisarul-şef adjunct al CJPC Gorj.
Reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor informează faptul că preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă, iar orice anunţ de reducere de preţ exprimat în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc, pentru fiecare produs sau grupă de produse identice. „Principalele abateri constatate la comercianţii verificaţi de noi s-au referit la existenţa comercializării de produse care nu aveau afişate preţurile, etichetare incompletă, lipsa elementelor de identificare, caracterizare pentru anumite categorii de produse”, a menţionat Mădălin Giurcău.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here