Şantierul Variantei de ocolire a municipiului Târgu-Jiu, încă închis

525

Lucrările la varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu sunt în continuare sub semnul întrebării. Contractul de execuţie a lucrărilor a fost întrerupt anul trecut, iar deocamdată nu se ştie când vor fi reluate lucrările.

Licitaţia pentru lucrările la varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu a fost câștigată de firma italiană COLLINI LAVORI. Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu ar fi trebuit să fie finalizată anul trecut, însă lucrările sunt realizate doar 40%. Potrivit șefului Secției Drumuri Naționale (SDN) Târgu-Jiu, Ion Tudor, au fost executate până acum componentele mai dificile şi lucrările de artă. Construirea şoselei este însă blocată de mai bine de un an în zona Amaradia. Este vorba despre un teren al cărui proprietar a obţinut în instanţă o decizie prin care a blocat lucrările pe tronsonul respectiv, fiind nemulţumit de nivelul despăgubirilor. Contractul de execuţie a lucrărilor a fost întrerupt anul trecut, iar deocamdată nu se ştie când vor fi reluate lucrările. Proiectul variantei de ocolire a municipiului Târgu-Jiu presupune construcţia a 19,957 km de drum, a patru poduri, a opt pasaje şi a trei intersecţii la nivel. Valoarea totală a proiectului este de 96.651.483,87 de lei din care valoarea totală eligibilă este de 74.424.126,80 de lei. Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională este de 85% din valoarea totală eligibilă a Proiectului respectiv 63.260.507,78 de lei, restul sumei fiind asigurat de la Bugetul de Stat. Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu presupune realizarea unui traseu rutier atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulţi kilometri de centură) va asigura legăturile între Filiaşi (DN66), Râmnicu Vâlcea (DN67) şi Petroşani (DN 66) şi are o lungime de 14,9 kilometri. Varianta vest asigură legăturile între Filiaşi (DN66), Drobeta Turnu Severin (DN67) şi Băile Herculane (DN 67D) şi are o lungime de cinci kilometri. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Naţional 67. Varianta va fi construită pe DN 66, care traversează municipiul Târgu-Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67 D, incident în nord-vest. Termenul pentru finalizarea centurii Târgu-Jiu, amplasată pe DN66, va fi de doi ani, la care se adaugă o perioadă similară pentru notificarea defecţiunilor.
M.S.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here