Tiberiu Tătaru: „Obiectivul meu actual este acreditarea spitalului!”

521

La un an şi jumătate de la instalarea sa la cârma Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) Târgu-Jiu, managerul Tiberiu Tătaru se mândreşte cu o serie de obiective îndeplinite. Dacă, la început, dotarea cu aparatură medicală performantă şi resursă umană calificată şi competentă erau doar idei pe care Tătaru îşi propusese să le realizeze, acum ele sunt o realitate. La ora actuală, conducerea SJU se concentrează pe acreditare. Managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu a vorbit, deschis, despre toate aceste subiecte într-un interviu acordat în exclusivitate cotidianului nostru.

Reporter: Din aprilie 2014 conduceţi Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu? Cu ce obiective aţi venit la conducerea acestui spital şi în ce măsură au fost îndeplinite?
Tiberiu Tătaru: Am avut două obiective declarate din prima zi de mandat. Acestea au fost: dotarea spitalului cu aparatură medicală şi resursă umană calificată şi competentă, care să trateze pacientul aşa cum trebuie. Din aceste două obiective, consider că, în urma investiţiilor din 2014 – în valoare de 3 milioane de lei – şi investiţiile din 2015 – în valoare de 6,7 milioane lei – cred că suntem, la capitolul aparatură, la un nivel foarte ridicat şi competitiv cu orice spital clinic din România. Prin urmare, după ce anul viitor vom reuşi să achiziţionăm şi un Computer Tomograf nou, din punct de vedere al aparaturii medicale, Spitalul Judeţean va fi la cote superioare, astfel încât pacienţii din judeţul Gorj să nu mai fie nevoiţi să bată drumul până la clinici universitare, ci să poată fi diagnosticaţi corect şi corespunzător în Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu.
Cât priveşte resursa umană, dacă acum un an şi jumătate vorbeam despre exodul medicilor, plecarea lor din sistem fie în străinătate, fie în mediul privat, iată că am reuşit să atragem 19 medici din diverse specialităţi, pe care în această perioadă de un an şi jumătate am reuşit să îi cooptăm în echipă, am reuşit să îi convingem să vină în echipă din centre universitare precum: Timişoara, Cluj, Craiova, Bucureşti.
Rep.: Mai aveţi nevoie de medici?
T.T.: Am reuşit să umplem golurile, cu mici excepţii. Avem trei specialităţi la care sunt carenţe, dar sperăm ca până la finalul anului acesta, sau cel târziu anul viitor, să găsim medici pentru specialităţile deficitare la acest moment, respectiv: Diabet, UPU şi Endocrinologie.
Rep.: Cât de mult v-a sprijinit Consiliul Judeţean, în ultima perioadă?
T.T.: Consiliul Judeţean s-a implicat într-un mod activ, prin preşedintele Ion Călinoiu, la achiziţia de aparatură medicală. Practic, domnul preşedinte Ion Călinoiu a făcut demersuri foarte multe pentru a reuşi să primim aceşti nouă milioane de lei în decursul a un an şi jumătate. Şi nu s-a limitat doar la atât. Consiliul Judeţean a alocat fonduri pentru reabilitări, modernizări şi pentru infrastructură, toate acestea fiind necesare pentru procesul de acreditare care ne bate la uşă şi care va avea loc în primul trimestru al anului 2016.

Acreditarea, un obiectiv important

Rep.: Cum staţi cu pregătirea pentru acreditare?
T.T.: Acreditarea este, de fapt, un al treilea obiectiv pe care mi l-am fixat şi pe care va trebui să îl trecem cu toţii, dar va trebui să avem în vedere faptul că SJU Târgu-Jiu este instituţia sanitară cea mai mare din judeţul Gorj, are clădiri vechi, construite pe criterii care erau în vigoare la vremea respectivă, iar din punct de vedere al infrastructurii şi al circuitelor funcţionale, din păcate, în acest moment nu corespundem actualelor normative în vigoare, care sunt impuse de Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor.
Rep.: Şi aţi găsit soluţii pentru această problemă?
T.T.: Soluţii am găsit, în mare majoritate; am găsit înţelegere şi resursă financiară la Consiliul Judeţean, pentru a reuşi să le modificăm pentru a corespunde şi a căpăta acreditarea. În schimb, există probabilitatea de a nu reuşi să le terminăm pe toate până în momentul în care va avea loc vizita comisiei de acreditare. Obiectivul meu, la această oră, este acela de a obţine acreditarea, chiar dacă vom primi un plan de conformare, la care ne aşteptăm deja, pentru că o parte din carenţe le cunoaştem. Va fi un lucru pozitiv dacă obţinem acreditarea chiar şi cu un plan de conformare.
Rep.: Practic, ce modificări ar trebui să faceţi în spital?
T.T.: În mod normal, pe actualele condiţii de acreditare, pacientul internat nu are voie să se intersecteze cu aparţinători care circulă prin spital sau cu personalul administrativ. După cum se ştie, la clădirea din Strada Progresului – Spital 700, această problemă există de la intrare, chiar din zona lifturilor, unde nu putem face circuite complet separate, fiind un hol comun. O problemă asemănătoare avem la spitalul de pe Tudor Vladimirescu, în cadrul Secţiei Ortopedie, unde este acea pasarelă între clădirea veche şi cea nouă, dar construită tot în alte timpuri, prin care circulă alimentele şi lenjeria, acestea străbătând întotdeauna Secţia Ortopedie – Traumatologie. Este un lucru anormal. Nu trebuie să se întâmple aşa şi va trebui să găsim soluţii pentru că nu trebuie să se întâmple aşa. Acolo, de exemplu, soluţia ar fi un lift exterior, care este o investiţie majoră, pe care probabil o vom realiza în cursul anului 2016.
Rep.: Personalul medical se implică în procesul privind acreditarea?
T.T.: Pentru acreditare este nevoie de foarte multă birocraţie, care constă în foarte multe documente încheiate de personalul medical. Din fericire, personalul medical a înţeles importanţa acreditării şi a hârtiilor pe care dumnealor trebuie să le administreze şi să le completeze şi din acest punct de vedere stăm foarte bine.
Rep.: Şi spitalizarea de zi este o cerinţă pentru acreditare. Cum staţi la acest capitol?
T.T.: Spitalizarea de zi este o altă condiţie obligatorie pe care o avem de respectat în procesul de acreditare. Pentru acest obiectiv, în organigrama spitalului au fost prinse spitalizările de zi la Spitalul de pe strada Tudor Vladimirescu în locaţia fostei spălătorii, iar la Spitalul 700 spitalizarea de zi va fi amenajată în actualul spaţiu unde funcţionează birourile administrative, acestea urmând a fi mutate la ultimul etaj al Ambulatoriului, luna viitoare. Consiliul Judeţean finanţa aceste lucrări.

Condiţii mai bune pentru pacienţi

Rep.: Despre condiţiile hoteliere din spital ce ne puteţi spune?
T.T.: La Ortopedie sunt condiţii hoteliere bune datorate în principal medicului şef de secţie, care a găsit sponsori şi a reabilitat secţia şi cu ajutorul spitalului, dar în primul rând cu ajutorul sponsorilor găsiţi de medicul şef Bogdan Niculescu.
S-a mai intâmplat la fel şi pe alte secţii, dar nu la acest nivel. Avem şi secţii pe care nu s-a întâmplat niciodată. Încurajăm acţiunile precum cele de la Ortopedie, fiind acţiuni menite să ajute instituţia noastră şi să completeze bugetul, pentru că noi nu ne permitem să facem tot ce ne dorim. Şi atunci, o mână de ajutor venită de oriunde este binevenită.
Rep.: Cu toate acestea, aveţi în plan o serie de lucrări de modernizare la nivelul spitalului. Ce v-aţi propus?
T.T.: În spital, secţiile au fost reabilitate pe rând, Psihiatria urmând a intra în procesul de modernizare acum.
După aceea vom începe cu clădirea din strada Progresului, care va beneficia de investiţii majore şi vom începe cu paliere; palierul 1 va fi reabilitat complet în decursul acestui an, restul palierelor vor intra într-un amplu proces de modernizare începând cu primul trimestru al anului 2016, iar finalul anului viitor sper să ne prindă cu toată clădirea anului viitor modernizată.

Personal motivat, pacienţi mulţumiţi

Rep.: De la 1 septembrie, angajaţii Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu beneficiază de salarii majorate, graţie Consiliului Judeţean, iar din octombrie aţi primit încă 25% printr-o hotărâre de Guvern. Ştiu că, pe lângă aceste majorări, aţi mai acordat un spor. Despre ce este vorba?
T.T.: Consiliul Judeţean Gorj a stabilit într-o şedinţă de consiliu că plafonul salarial al instituţiilor subordonate poate fi majorat cu 12 procente, în cazul în care instituţiile respective au plafon şi buget. În speţă, la Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu, având şi plafon şi buget, am reuşit ca, începând cu data de 1 septembrie, să majorăm plafonul salarial la toate categoriile de personal cu 12%. Totodată, începând cu data de 1 octombrie, printr-o hotărâre a Guvernului, plafonul salarial s-a majorat cu 25 de procente. Am aplicat această majorare şi noi, astfel încât salariaţii SJU Târgu-Jiu vor primi pe 15 noiembrie banii aferenţi lunii octombrie, majoraţi şi cu acest procent de 25. De asemenea, în Comitetul Director anterior, am aprobat acordarea unu spor de 15% pentru personalul încadrat care are doctorat; astfel, 26 de persoane care deţin titlul de doctor în ştiinţe beneficiază de acest spor de doctorat.
Rep.: În final vă cer o concluzie raportată strict la pacienţii Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu şi la nevoile acestora…
Tiberiu Tătaru: Avem pacienţi care vin din centre universitare, cu diverse complicaţii, care au fost rezolvate în spitalul nostru.
Din acest punct de vedere, vreau să asigur toţi pacienţii şi toţi cetăţenii din judeţul nostru, că Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu beneficiază, pe lângă aparatura de înaltă performanţă achiziţionată, de un personal medical serios, profesionist, care este motivat, şi de creşterile salariale din ultima perioadă, să execute un act medical de calitate, la standarde ridicate.
Vreau să precizez că din chestionarele de satisfacţie, care sunt completate de pacienţi sub rezerva anonimatului, am primit numai referinţe pozitive despre personalul medical, ceea ce înseamnă că, într-adevăr, mentalitatea personalului nostru s-a schimbat în bine.
A consemnat MINODORA SUCEA

1 COMENTARIU

  1. Majorarea de 12% acordata de Consiliul Județean NU a fost și pentru medicii rezidenți! !!! Oare este legal? Organele abilitate ar trebui sa se autosesizeze și sa cerceteze acest lucru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here